تلاش متحد ترامپ برای دور ماندن از تنش‌های ایران-آمریکا در خلیج فارس

۱۳۹۸/۰۲/۳۱ - ۲۲:۱۰:۰۵
کد خبر: ۸۴۹۱۲۹
تلاش متحد ترامپ برای دور ماندن از تنش‌های ایران-آمریکا در خلیج فارس
یک رسانه سعودی گزارش داد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی که نزدیکترین متحد ترامپ محسوب می‌شود به فرماندهان ارتش دستور داده است از تنش های اخیر آمریکا و ایران در خلیج فارس دور بمانند.

 به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ یک روزنامه عربستانی چاپ لندن در شماره سه شنبه خود به نقل از منابع امنیتی در تل آویو گزارش داد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی به روسا و فرماندهان امنیتی خود دستور داده اطمینان حاصل کنند وارد شرایط تنش بین ایران و آمریکا از یک سو و ایران و کشورهای عربی از سوی دیگر نشوند.

به نوشته شماره سه شنبه روزنامه «الشرق الاوسط» دستور‌های نتانیاهو در جلسه‌ای با حضور وی به عنوان وزیر جنگ، «آویو کچاوی» رئیس ستاد ارتش ، «یوسی کوهن» رئیس موساد، «معیر بن شبات»، رئیس شورای امنیت ، «ناداو آرگمان» رئیس شین بیت، ژنرال «تامیر هیمن» رئیس رکن اطلاعات ارتش و دیگر مقام‌های ارشد این رژیم صادر شد.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو بعد از توجیه شدن در این جلسه نسبت به آخرین وضعیت موجود در خلیج فارس، به افسران بلندپایه گفته که باید اقدام‌هایی برای فاصله گرفتن (رژیم) اسرائیل از این تحولات انجام شود.

یک مقام سیاسی رژیم صهیونیستی در نیز درباره آخرین تحولات منطقه گفت، ایران قدرت خود را برای باز داشتن ترامپ از ورود به عرصه درگیری نشان می‌دهد. ایران در حال ارسال پیام به آمریکا مبنی بر این است که جنگ احتمالی با ایران مانند حمله آمریکا به عراق نیست.

منابع مطلع در تل آویو بر این باورند که در صورت درگیری در منطقه، اسرائیل هدف نخست حملات سپاه ایران خواهد بود. این منابع مدعی هستند که ایران اخیرا تعداد زیادی راکت به گروههای مورد حمایت خود در عراق و سوریه منتقل کرده است.

این در حالی است که «یووال روتم» دبیر کل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه با «نگران‌کننده» خواندن افزایش ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم در ایران، از «جامعه بین‌الملل» خواست فشارها بر ایران را افزایش دهد.

یک وزیر کابینه رژیم صهیونیستی نیز در روزهای گذشته ابراز نگرانی کرد که بروز هرگونه تنش با ایران، موجب هدف قرار گرفتن سرزمین‌های اشغالی خواهد شد.

تلاش متحد ترامپ برای دور ماندن از تنش‌های ایران-آمریکا در خلیج فارس

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی

«یووال اشتاینیتس»، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی در این زمینه گفت، در صورت شدت گرفتن تنش میان ایران و آمریکا، «حزب‌الله لبنان» و «جهاد اسلامی فلسطین» با موشک‌ به ما حمله می‌کنند.

منبع:فارس

 

نظر شما
پرونده ویژه