هشدار چین به آمریکا در باره تحریم دریایی/ تحریم های واشنگتن علیه پکن در دریاهای جنوبی و شرقی را هرگز بر نمی تابیم

۱۳۹۸/۰۳/۰۳ - ۰۸:۴۸:۵۲
کد خبر: ۸۴۹۹۱۳
هشدار چین به آمریکا در باره تحریم دریایی/ تحریم های واشنگتن علیه پکن در دریاهای جنوبی و شرقی را هرگز بر نمی تابیم
چین اعلام کرده که با هرگونه لایحه تحریمی از سوی کنگره آمریکا در ارتباط با فعالیت های چین در دریاهای جنوبی و شرقی مخالف است و آن را برنمی تابد.

 به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛لوکانگ سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه در جمع خبرنگاران اعلام کرد فعالیت های چین در دریای جنوبی از جمله ساخت و سازهایش در این منطقه جزو موارد حق حاکمیتی محسوب می شود.
وی افزود: آمریکا حق ندارد فعالیت های چین را که در منطقه تحت حق حاکمیت خود انجام می گیرد، هدف قرار دهد و یا بخواهد افراد و یا شرکت های مرتبط با این برنامه ها را تحریم کند.
او هشدار داد که هر اقدامی از سوی آمریکا برای هدف قرار دادن اشخاص حقیقی و حقوقی و تحریم کردن آنها به دلیل فعالیت هایشان در دریای جنوبی چین می تواند ضربه جدی به روابط دو کشور بزند.
به گزارش ایرنا، گروهی از سناتورهای آمریکایی که چین اقدامات آنها را مخرب توصیف کرده است در حال بررسی و تلاش برای تصویب لایحه تحریم های دریاهای جنوبی و شرقی چین هستند.
بر اساس این لایحه، دولت آمریکا می تواند دارایی های اشخاص حقوقی و حقیقی را که در این مناطق فعالیت می کنند و در ساخت و سازهای ذی ربط شرکت دارند، در داخل خاک آمریکا مسدود کند.
بر اساس این لایحه اقداماتی که باعث شود تا صلح و ثبات و امنیت در این دریاها به خطر بیفتد، هدف قرار خواهد گرفت و مرتکبان آن مورد تحریم آمریکا قرار خواهند گرفت.
در این لایحه قید شده است که وزارت خارجه آمریکا باید هر شش ماه گزارشی درباره فعالیت های شرکت ها و افراد مرتبط با طرح های دریاهای جنوبی و شرقی چین به کنگره ارایه کند.
در این لایحه سناتورهای آمریکایی ساخت جزایر مصنوعی، ساخت پایگاه ها و اپراتورهای مخابراتی، جزیره سازی و ساخت فانوس های دریایی را هدف قرار می دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز