بخت اصلی نخست وزیری انگلیس، درخواست ترامپ برای ملاقات را نپذیرفت

۱۳۹۸/۰۳/۱۴ - ۱۸:۰۴:۲۶
کد خبر: ۸۵۴۵۸۳
بخت اصلی نخست وزیری انگلیس، درخواست ترامپ برای ملاقات را نپذیرفت
همزمان با سفر رییس جمهوری آمریکا به لندن رسانه های انگلیسی در خبری فوری اعلام کردند بوریس جانسون یکی از بخت های اصلی نخست وزیری، و جایگزیی ترزا می درخواست دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای ملاقات را نپذیرفت.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛یک منبع مطلع اعلام کرده است که دونالد ترامپ در گفت وگوی تلفنی با جانسون پیشنهاد کرد که دو طرف با یکدیگر در لندن ملاقات کنند. جانسون از دعوت او تشکر کرده اما به بهانه اینکه باید در یک گردهمایی انتخاباتی شرکت کند، آن را نپذیرفت.

ترامپ که دیروز صبح به دعوت رسمی ملکه انگلیس وارد انگلیس شد، ابراز علاقه کرده بود که با بوریس جانسون و نایجل فاراژ رهبر حزب راست افراطی برگزیت در این سفر ملاقات کند.

ترامپ هفته گذشته در گفت وگو با یک نشریه انگلیسی از بوریس جانسون برای نخست وزیری انگلیس حمایت کرده و او را فردی با استعداد خوانده بود.

رئیس جمهوری آمریکا که طرفدار خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا است، از مواضع سرسخت فاراژ در این رابطه حمایت و حتی پیشنهاد کرده که این سیاستمدار انگلیسی در مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شرکت داده شود.

تمایز فاراژ با جانسون این است که فاراژ حتی در زمان نامزدی ترامپ نیز هوادار او بوده و شاید تنها سیاستمدار انگلیسی است که ترامپ را شوخی فرض نمی‌کرد. اما از آنجایی که فاراژ هیچ پستی در دولت ندارد و حتی نماینده پارلمان انگلیس نیست، ملاقات او با ترامپ بسیار عجیب و دور از انتظار خواهد بود.

رئیس جمهوری آمریکا صبح امروز با ترزا می نخست وزیر مستعفی انگلیس دیدار کرد. ناظران این ملاقات را بی فایده ترین حادثه تاریخ سیاسی دو کشور ارزیابی می‌کنند.

تصاویر منتشر شده از هنگام ورود آنها به داخل دفتر نخست وزیری انگلیس نشان می دهد که دو طرف برخلاف رویه های مرسوم با یکدیگر دست ندادند.

از این جهت، به نظر می رسد ترامپ به دنبال دیدار با فردی بود که با انگیزه بیشتری درباره آینده روابط دو کشور رایزنی کند. از سویی مایکل گوو وزیر محیط زیست دولت انگلیس و از دیگر نامزدهای نخست وزیری انگلییس درخواست کرده تا با ترامپ دیدار کند.

ترامپ هنوز به این در خواست پاسخی نداده است. اننتخابات درونی حزب محافظه کار از هفته آینده رسماً آغاز خواهد شد.

منبع:ایرنا

 

نظر شما