گاف بزرگ ترامپ صدای کاربران فضای مجازی را درآورد

۱۳۹۸/۰۳/۱۸ - ۰۸:۴۳:۵۹
کد خبر: ۸۵۵۰۹۰
گاف بزرگ ترامپ صدای کاربران فضای مجازی را درآورد
رئیس‌جمهور آمریکا در جدیدترین اظهارنظر خود در توییتر، مرتکب یک گاف نجومی شد و قمر ماه را جزئی از سیاره مریخ دانست!

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در جدیدترین پیام خود در توییتر ادعای جدیدی در عرصه علم نجوم مطرح کرد. 

وی در صفحه توییتر خود نوشت: با این همه پولی که ما خرج می‌کنیم، ناسا نباید به فکر رفتن به کره ماه باشد، این اتفاق ۵۰ سال پیش رخ داده است. آن‌ها باید بر روی اهداف بسیار بزرگتری از رفتن به کره ماه تمرکز کنند مانند (رفتن به ) مریخ که ماه بخشی از آن است!

عده‌ای زیادی از کاربران پای این پست ترامپ او را به باد سخره گرفته و نوشته‌اند که او ماه را بخشی از سیاره مریخ می‌داند. به عنوان نمونه،  «نیک جک پاپاس»، نویسنده طنزپرداز نوشت: «عالی! ترامپ اول آمریکا را به باد داد حالا هم ماه را به مریخ داد.»

در همین راستا، یک کاربر دیگر به نام «Eugene Gu, MD» هم در توئیترش نوشت: «ماه بخشی از مریخ نیست. مریخ خودش قمر‌های (ماه‌های) مخصوص خودش را دارد. نام آن‌ها فوبوس و دیموس است. اما قمری که ترامپ به آن اشاره می‌کند قمری است که به دور زمین می‌چرخد و هیچ ارتباطی با مریخ ندارد، جز اینکه بخشی از منظومه شمسی ما است.»

وی در ادامه نوشت: «بسیار محتمل است که منظور ترامپ آن چیزی نبوده که گفته. فکر نمی‌کنم اینقدر احمق باشد که فکر کند قمر زمین بخشی از مریخ است. این واقعیت که او هنگام نوشتن و گفتار بسیار غیرمنجسم است چیزی است که باید به آن توجه کنیم؛ صحبت‌های او ممکن است خیلی راحت اشتباه تفسیر شوند و آدم را گیج کنند.»

یک کاربر دیگر هم نوشته است: سلام، ماه قمر سیاره زمین است، جزو مریخ نیست احمق اعظم!

کاربر دیگری هم در زیر پست ترامپ نوشته: صبر کنید، ماه جزء مریخ است؟! روزی که این را درس دادند من سر کلاس علوم نبوده‌ام؟

"جسد یوهانس کپلر (ستاره‌شناس آلمانی) در گور لرزید" هم واکنش یکی دیگر از کاربران توئیتر به گاف نجومی ترامپ است.

 

نظر شما