ژاپن خواستار روشن شدن حادثه نفتکش ها شد

۱۳۹۸/۰۳/۲۵ - ۱۵:۰۱:۳۶
کد خبر: ۸۵۸۴۳۸
ژاپن خواستار روشن شدن حادثه نفتکش ها شد
وزیر امور خارجه ژاپن خواستار روشن شدن حادثه نفتکش ها شد و گفت: کشورش تلاش خواهد کرد حقایق بیشتری را پیرامون حملات روز پنجشنبه علیه دو کشتی نفتکش از جمله یک کشتی ژاپنی در دریای عمان به دست آورد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ به گزارش روز شنبه تلویزیون ژاپن، "کونو تارو" در جمع خبرنگاران اظهار داشت روز پنجشنبه نیز در مورد همین موضوع با "مایک پمپئو" وزیر امور خارجه آمریکا مکالمه تلفنی داشته است.

یکی از نفتکش هایی که روز پنجشنبه در دریای عمان مورد حمله قرار گرفت توسط یک شرکت کشتیرانی ژاپنی اداره می شود.

کونو اظهار داشت ژاپن با ایالات متحده آمریکا و کشورهای دیگر به تبادل اطلاعات خواهد پرداخت تا دریابد چه اتفاقی افتاده است و چگونگی واکنش خود را تعیین کند.

آمریکا اگرچه بدون ارایه هیچگونه دلیل و مدرکی ایران را مقصر این حادثه اعلام کرد اما وزیر خارجه ژاپن گفت کشورش می خواهد درک درستی از وضعیت پیدا کرده و خطرات آینده را ارزیابی کند.

روز پنجشنبه دو کشتی به نام های "کوکوکا کوریجس" و "فرونت آلتایر" در دریای عمان مورد حمله قرار گرفتند که یکی از انها توسط یک شرکت ژاپنی اداره می شد.

واشنگتن اگرچه مدعی بود کشتی ژاپنی توسط مین مورد حمله قرار گرفته است اما "یوتاکا کاتادا" رئیس ژاپنی شرکت "کوکوکا سانجیو" روز گذشته در یک کنفرانس خبری با رد این ادعای آمریکا اعلام کرد خدمه کشتی شاهد بوده‌اند که کشتی با یک شی پرنده مورد حمله قرار گرفته است نه از طریق مین و یا اژدر دریایی که آمریکا ادعا می کند.

منبع:ایرنا

 

نظر شما
پرونده ویژه