روایت نشریه انگلیسی از تلاش عربستان برای جنگ افروزی در منطقه

۱۳۹۸/۰۴/۰۱ - ۰۷:۱۴:۳۰
کد خبر: ۸۶۰۷۲۵
روایت نشریه انگلیسی از تلاش عربستان برای جنگ افروزی در منطقه
یک مقام بلند پایه دولت انگلیس که خواست نامش ذکر نشود گفت که لندن درخواست عربستان سعودی برای حمله نظامی علیه ایران را نپذیرفته است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ نشریه میدل ایست آی بامداد شنبه به نقل این مقام آگاه تصریح کرد: یکی از مدیران اطلاعاتی عربستان که با عادل الجبیر وزیر مشاور سعودی به انگلیس سفر کرده، از لندن خواست تا حملات محدودی را علیه اهداف نظامی ایران صورت دهد. با این حال دولت انگلیس این درخواست را رد کرده است.

این مقام انگلیسی گفت، "ما نسبت به این پیشنهاد تردید داشتیم" و به همین خاطر یک "نه" خالی گفتیم. همچنین مقام عربستانی اطلاعات تازه‌ای را درباره نقش ادعایی ایران در ماجرای انفجار دو نفت کش در دریای عمان ارائه داده اما همتای انگلیسی او چندان تحت تأثیر قرار نگرفته است.

بر اساس اظهارات این مقام انگلیسی، طرف سعودی ایام آخر هفته راهی فلسطین اشغالی می‌شود تا به لابی ضدایرانی خود با مقام‌های رژیم صهیونیستی و جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید که هم‌زمان در قدس اشغالی خواهد بود ادامه دهد.

این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که عادل الجبیر روز گذشته در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای، اظهارات سفیر ایران در لندن درباره تلاش عربستان و امارات برای سوق دادن آمریکا به تقابل ایران را رد کرده بود.

وی مدعی شد عربستان به هر قیمتی تلاش می‌کند تا از بروز درگیری با ایران جلوگیری کند. وزیر مشاور سعودی در ادامه اظهارات ادعایی خود، ایران را مسئول تنش‌ها در منطقه خوانده و افزودکه این کشور بایستی رفتار خود را تغییر داده و عادی رفتار کند.

نشریه انگلیسی این مطالب را پس‌ازآن منتشر می‌کند که رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه فشار حداکثری برای کشاندن ایران پای میز مذاکره دست به جنگ روانی تازه‌ای زده است. وی پس‌ازآنکه ایران پهپاد جاسوسی آمریکا را در حریم هوایی خود منهدم کرد در توئیتی مدعی شد که لحظه آخر از اقدام تلافی‌جویانه صرف‌نظر کرده است.

امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان هم پیشتر در اظهارنظرهای جداگانه‌ای خواستار حل دیپلماتیک تنش میان دو کشور شدند. دفتر نخست‌وزیری انگلیس هم تصریح کرده است که تنش در منطقه به نفع هیچ‌کس نیست.

منبع:ایرنا

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز