امارات مقر فرماندهی خود در غرب یمن را به عربستان سعودی تحویل داد

۱۳۹۸/۰۴/۱۸ - ۲۱:۲۶:۰۳
کد خبر: ۸۶۸۷۱۶
امارات مقر فرماندهی خود در غرب یمن را به عربستان سعودی تحویل داد
بنابر اعلام منابع مطلع در جنوب یمن، امارات متحده عربی مقر فرماندهی خود در ساحل غربی یمن را به عربستان سعودی واگذار کرده است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه المصدر، منابع آگاه اعلام کردند فرماندهی نظامی عربستان سه روز پیش، مقر اصلی فرماندهی عملیات ائتلاف عربی در ساحل غربی را از نیروهای امارات تحویل گرفت.

منابع آگاه به پایگاه المصدر آنلاین اعلام کردند فرماندهی نظامی عربستان از نیروهای اماراتی، مقر عملیات ائتلاف عربی در شهر مخا واقع در غرب تعز را تحویل گرفتند. این پایگاه مرکز اصلی عملیات میدانی در ساحل غربی به شمار می رود.

طبق اعلام این منابع، شمار نیروهای سعودی مشخص و متشکل از ده ها افسر و سرباز است که دارای خودروهای زرهی هستند و در کنار نیروهای سودانی به سر می برند. نیروهای سعودی همچنین سامانه پدافند هوایی پاتریوت برای خود نصب کرده اند تا مقر عملیاتشان از حملات موشکی و پهپادی نیروهای انصارالله در امان بماند.

گفتنی است عملیات تحویل مرکز فرماندهی ائتلاف متجاوز عربی در مخا به نیروهای عربستانی یک هفته پس از آن انجام می شود که امارات نیروهایش و برخی سلاح های سنگین خود را از اردوگاه شهر خوخه در جنوب حدیده یمن به عقب برد.

این منابع همچنین گفته اند امارات شماری از نیروهایش را در چارچوب کمک رسانی و تحت پرچم هلال احمر امارات در شهر مخا و خوخه نگه خواهد داشت و باقی نیروها را به مقر نیروهای امارات در عدن منتقل خواهد کرد.

خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه به نقل از یک مقام اماراتی اعلام کرده بود که امارات تصمیم دارد راهبرد خود را در یمن از نظامی به صلح تغییر دهد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز