رسوایی بزرگ تیم امنیتی کاخ باکینگهام/ یک مهاجم به چند متری اتاق خواب ملکه الیزابت رسید!

۱۳۹۸/۰۴/۲۰ - ۱۶:۱۰:۰۷
کد خبر: ۸۶۹۵۵۰
رسوایی بزرگ تیم امنیتی کاخ باکینگهام/ یک مهاجم به چند متری اتاق خواب ملکه الیزابت رسید!
شب گذشته یک جوان انگلیسی توانست با عبور از موانع امنیتی کاخ باکینگهام، خود را به چند متری اتاق خواب ملکه انگلیس برساند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از روزنامه انگلیسی مترو، در ساعات اولیه شب گذشته، یک جوان ۲۲ ساله موفق شد با عبور از حصار‌های اطراف کاخ باکینگهام خود را زمانی که ملکه ۹۳ انگلیس در خواب بود، به چند متری اتاق او برساند.

بنا به گفته منابع آگاه، چهار دقیقه طول کشید تا پلیس توانست پس از اطمینان از مسلح نبودن این مهاجم، او را دستگیر کند. این موضوع نگرانی‌های فراوانی را در خصوص شکننده بودن امنیت کاخ باکینگهام و تکرار دوباره این حادثه ایجاد کرده است.

گفته می‌شود پس از حادثه، پرسش‌های بسیاری در خصوص تدابیر امنیتی که باید در کاخ سلطنتی انگلیس وجود داشته باشد، از جمله نحوه عملکرد دوربین‌های مداربسته کاخ و اینکه چرا ماموران امنیتی بلافاصله متوجه ورود یک ناشناس به کاخ نشده‌اند، مطرح شده است.

یکی از افراد خانواده ملکه انگلیس در این خصوص به روزنامه سان گفت: «این مزاحم درست در روزی که مایکل فگان ۳۷ سال پیش توانسته بود خود را به اتاق‌خواب ملکه برساند وارد کاخ شده است».

با توجه به برافراشته بودن پرچم‌های استاندارد سلطنتی بر فراز کاخ در زمان وقوع این حادثه، این مهاجم می‌دانست که ملکه در کاخ حضور دارد. به دلیل عملیات تعمیرات و بازسازی کاخ، ملکه تنها عضو خانواده سلطنتی بود که شب گذشته در باکینگهام حضور داشت.

پلیس اعلام کرده این فرد مهاجم در ساعت ۲ بامداد دستگیر شده و هیچ‌گونه سلاحی به همراه نداشته؛ اما هنوز درباره انگیزه او و دلیل غفلت تیم حفاظت از کاخ سلطنتی انگلیس توضیحی ارائه نکرده است.

این نخستین باری نیست که تیم امنیتی کاخ باکینگهام غفلت می‌کند و رسوایی به این بزرگی رخ می‌دهد. در نهم ژوئیه ۱۹۸۲ (۳۷ سال پیش)، مایکل فگان، کارگر بیکار ۳۱ ساله، توانست با عبور از دیوار‌های کاخ خود را به اتاق خواب ملکه برساند و با تهدید به خودکشی، او را وادار به شنیدن مشکلاتش کند.

بزرگترین گاف امنیتی کاخ سلطنتی انگلیس در چهار دهه اخیر
مایکل فگان

در آن زمان ملکه با فشردن دکمه اضطراری کنار تخت خود درخواست کمک کرد اما جالب آنکه هیچ پاسخی به او داده نشد. سپس با بخش مخابرات کاخ تماس گرفت؛ اما اپراتور با تصور آنکه کسی با تقلید صدای ملکه قصد شوخی با او را داشته است، از فرستادن مامور به اتاق خواب ملکه امتناع کرد.

این در حالی بود که در همان زمان فگان در حالی که در پایین تخت ملکه نشسته بود با شکستن یک زیرسیگاری شیشه‌ای ملکه را تهدید می‌کرد که باید مشکلات خانوادگی او را حل کند.

 

نظر شما