نا امیدی کره شمالی از رفع تحریم های آمریکا/ پاسخ تازه کیم جونگ اون به وعده های ترامپ

۱۳۹۸/۰۴/۲۳ - ۰۴:۰۲:۵۵
کد خبر: ۸۷۰۴۳۲
نا امیدی کره شمالی از رفع تحریم های آمریکا/ پاسخ تازه کیم جونگ اون به وعده های ترامپ
روزنامه ژاپن تایمز روز شنبه نوشت؛ «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به دنبال کسب تضمین امنیتی به جای کاهش تحریم ها است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛این روزنامه افزود، رهبر پیونگ یانگ در دیدارهای اخیر خود با رئیسان جمهوری روسیه، چین و آمریکا در ازای خلع سلاح های هسته ای خواستار کسب تضمین امنیتی به جای کاهش تحریم ها شد.

روزنامه ژاپنی به نقل از منابع دیپلمات نوشت؛ از آنجا که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا همچنان از تحریم ها به عنوان اهرم فشار علیه کره شمالی برای خلع سلاح های هسته ای استفاده می کند، اما رهبر پیونگ یانگ به دنبال آن است تا با تغییر رویکرد سیاسی، بر کسب تضمین امنیتی متمرکز شود.

منابع دیپلمات این تغییر رویکرد رهبر کره شمالی را به عنوان تلاشی برای شکستن بن بست مذاکرات خلع سلاح هسته ای میان پیونگ یانگ و واشنگتن می دانند.

ترامپ در اولین دیدار خود با اون در ژوئن (خرداد) سال ۲۰۱۸ متعهد به ارائه تضمین امنیتی به پیونگ یانگ شد اما این وعده در صورتی محقق می شد که رهبر کره شمالی برنامه سلاح های هسته ای خود را به طور کامل متوقف کند.

یونهاپ خبرگزاری رسمی کره جنوبی روز جمعه گزارش داد، آمریکا موافقت کرده است که به طور مشروط پاره ای از تحریم های کره شمالی را لغو کند.

براساس این گزارش، واشنگتن در نظر دارد تحریم ها بر صادرات زغال سنگ و منسوجات از کره شمالی را از ۱۲ تا ۱۸ ماه لغو کند.

ژاپن تایمز اضافه می کند، این امر مشروط به آن است که کره شمالی تاسیسات هسته ای «یونگ بیون» را که مهمترین مرکز اتمی این کشور است از کار انداخته و کل برنامه هسته ای خود را نیز متوقف کند.

به گزارش ایرنا، صادرات زغال سنگ و منسوجات که از جمله تحریم های آمریکا محسوب می شود یکی از اصلی ترین منابع درامد کره شمالی محسوب می شود و لغو این تحریم ها منابع ارزی بیشتری در اختیار پیونگ یانگ قرار خواهد داد.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا پیش بینی کرده است با توجه به دیداری که اخیراً سران دو کشور در مرز دو کره انجام دادند، مذاکرات میان دو کشور اواسط ماه جاری میلادی از سرگرفته شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز