خوشگذرانی با پول دولت، کار دست وزیر فرانسوی داد

۱۳۹۸/۰۴/۲۳ - ۱۹:۴۸:۴۹
کد خبر: ۸۷۰۹۳۹
خوشگذرانی با پول دولت، کار دست وزیر فرانسوی داد
طبق گزارش رسانه فرانسوی، وزیر محیط زیست این کشور در زمان ریاست یک ساله‌اش بر «مجلس سفلی» از اموال دولتی برای خرید شام‌های اعیانی و نوسازی‌های پرهزینه منزل مسکونی خود استفاده کرده بود.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ «فرانسوا دو روگی» سیاستمدار ۴۵ ساله فرانسوی که از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ رئیس «مجمع ملی» (مجلس سفلی) و از سال ۲۰۱۸ تاکنون وزیر محیط زیست فرانسه بوده است، به سوءاستفاده از اموال دولتی متهم شده است.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، پایگاه اینترنتی «میدیااپارت»(Mediapart) که یک رسانه مستقل و تحقیقی اینترنتی است، در گزارش‌های تازه خود از سوءاستفاده وزیر کنونی محیط زیست فرانسه از اموال دولتی خبر داده است.

طبق این گزارش، «فرانسوا دو روگی» که قبل از عهده‌دار شدن منصب وزارت محیط زیست، رئیس مجمع ملی (مجلس سفلی) فرانسه بوده است، در زمان ریاست بر این مجلس، پول‌های هنگفتی از محل اموال عمومی برای میهمانی‌های پر زرق و برق، خریدن شام‌های اعیانی و نوسازی‌های پر هزینه محل سکونت خود صرف کرده بود.

طبق نتیجه گزارش تحقیقاتی این رسانه فرانسوی، در میهمانی‌های روگی پیش از آغاز ریاستش بر وزارت محیط زیست، با پول مالیات‌دهندگان و مردم فرانسه، انواع غذاهای گران قیمت از قبیل خرچنگ و مشروبات الکلی سرو شده بود.

پیش از این، روزنامه «لوپاریزین» هم گزارشی درباره سوءاستفاده همسر وزیر محیط زیست از اموال دولتی مخابره و از اقدامات وی از قبیل خرید یک «سشوار طلایی» ۵۶۱ دلاری خبر داده بود.

مدیااپارت در یکی از گزارش‌های خود اعلام کرد وزیر کنونی محیط زیست فرانسه و همسرش ۷۱ هزار دلار از اموال دولتی را برای نوسازی منزل مسکونی مجلل خود در پاریس اختصاص دادند و همچنین منزلی را در شهر «نانت» اجاره کردند.

فرانسوا دو روگی وزیر محیط زیست دولت «امانوئل ماکرون» اتهام‌های وارد شده به خود و همسرش را رد کرده است.

او در مصاحبه با شبکه «بی‌اف‌ام‌» فرانسه در دفاع از میهمانی‌های خود گفت این میهمانی‌ها «جلسات غیررسمی شام کاری» بودند و در آنها خبری از «منوهای پر زرق و برق» نبوده است.

وزیر محیط زیست فرانسه با دفاع از همسرش در برابر اتهام‌های وارد شده به او گفت این حملات «به منظور هدف قرار دادن من» انجام شده است.

او افزود: «هیچ دلیلی برای استعفا دادنم وجود ندارد و این را به نخست‌وزیر هم گفتم و او هیچ چیزی به من (درباره لزوم استعفا) نگفته است».

به دنبال تشدید جنجال‌ها درباره سوءاستفاده وزیر محیط زیست فرانسه و همسرش از اموال دولتی، دفتر نخست‌وزیر دستور انجام تحقیقات درباره این اتهام‌ها را صادر کرده است.

منبع:فارس

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز