دعوت ترامپ از جمهوری‌خواهان برای تصمیم علیه ترکیه

۱۳۹۸/۰۴/۲۹ - ۱۶:۱۸:۵۳
کد خبر: ۸۷۳۵۵۷
دعوت ترامپ از جمهوری‌خواهان برای تصمیم علیه ترکیه
روزنامه واشنگتن پست آمریکا گزارش کرد، دونالد ترامپ از سناتورهای جمهوری‌خواه به منظور شرکت در نشستی در کاخ سفید با موضوع تحریم‌های احتمالی علیه ترکیه بعد از معلق شدن برنامه فروش جنگنده‌های اف- 35 به این کشور دعوت کرده است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ روزنامه دیلی صباح، این رسانه آمریکایی با استناد به صحبت‌های دو مقام آگاه عنوان کرد، قرار است این نشست با موضوع تحریم‌ها علیه ترکیه روز سه‌شنبه هفته جاری در ساعت چهار بعد از ظهر به وقت محلی اتفاق بیفتد. با وجود حمایت تعدادی از سناتورهای جمهوریخواه از تحریم ترکیه در پاسخ به اقدام این کشور در خریداری سامانه دفاع موشکی اس - 400 روسیه اما ترامپ تا کنون موضعی سردرگم در قبال این موضوع در پیش گرفته است.

ترامپ در ابتدا گفت، "فعلا" موضوع تحریم‌ها علیه ترکیه در دست بررسی نیست، اما چندی بعد از آن به خبرنگاران گفت: " ما در حال بررسی آن هستیم".

رییس جمهور آمریکا همچنین عنوان کرد: وضعیت "بسیار دشوار" است و باراک اوباما رییس جمهور قبل از خود را از بابت وضعیت به وجود آمده مقصر دانست. ترامپ چند روز پیش در نشستی در دفتر بیضی کاخ سفید گفت: دولت قبلی یکسری اشتباهات خیلی بزرگ در قبال ترکیه مرتکب شد و این خیلی بد بود بنابراین ما در حال بررسی آن (تحریمها) هستیم و خواهیم دید که چه کاری انجام خواهیم داد. فعلا هنوز چیزی را اعلام نکرده‌ایم.

ترامپ همچنین اوایل روز سه‌شنبه گفت: دولت اوباما تصمیم گرفت به ترکیه موشک‌های پاتریوت نفروشد آنها این موشک‌های پاتریوت را برای موضوع دفاع احتیاج داشتند، اما آنها(مقامهای دولت اوباما) تحت هیچ شرایطی موشک‌های پاتریوت را به ترکیه نفروختند. ترکیه هم به سختی برای خریداری آنها تلاش کرد و آنها آخر سر هم نفروختند و این کش‌مکش برای مدت زیادی ادامه پیدا کرده است.

آنکارا در سال 2017 بعد از تلاش‌های طولانی‌مدتش برای خرید یک سامانه دفاع هوایی از آمریکا سرانجام تصمیم گرفت قراردادی برای خرید سامانه دفاعی اس-400 روسیه امضا کند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز