توقیف نفتکش انگلیسی توسط سپاه پاسداران نشانه چیست؟

۱۳۹۸/۰۴/۲۹ - ۲۲:۱۴:۵۵
کد خبر: ۸۷۳۶۳۸
یک کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: تصاویر عملیات توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز دال بر میزان جدیت جمهوری اسلامی ایران در برخورد با مساله حاکمیتش است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ حسن شقیر در گفتگوی اختصاصی با شبکه العالم گفت: برخلاف اقدام ناپسند انگلیسی ها و دزدی دریایی آنها در توقیف نفتکش ایرانی در تنگه جبل الطارق، ایران نفتکش انگلیسی را به خاطر نقض قوانین بین المللی توقیف کرد. این امر اخلاق والای جمهوری اسلامی ایران و تاکید آن بر حفظ قوانین بین المللی را نشان می دهد. جمهوری اسلامی به دلیل نقض قوانین بین المللی دریانوردی این نفتکش را توقیف کرد.

وی افزود: این امر همچنین حاکی از آن است که ایران وقتی تصمیم می گیرد که دزدی دریایی انگلیس را پاسخ دهد، با وجود حضور امریکایی ها و انگلیسی ها و تمام کشورهای دیگر در خلیج فارس، تصمیم خود را عملی می کند. نیروهای ایرانی توانمند هستند و ثابت کردند که هرآنچه را که رهبری وعده می دهد، با حفظ مسائل اخلاقی، بدون شک عملی می کنند. توقیف نفتکش انگلیسی با اخلاقیات جمهوری اسلامی همسو و هماهنگ بود؛ زیرا این نفتکش قوانین بین المللی را نقض کرده بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز