هند پیشنهاد ترامپ برای میانجیگری را نپذیرفت

۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۰۶:۲۸:۴۵
کد خبر: ۸۷۴۷۴۰
هند پیشنهاد ترامپ برای میانجیگری را نپذیرفت
دولت دهلی نو بامداد روز سه شنبه با پیشنهاد ترامپ برای میانجیگری میان نزاع پاکستان و هند در مورد منطقه کشمیر مخالفت کرد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، «راویش کومار» سخنگوی وزارت خارجه هند در پاسخ به اظهارات ترامپ گفت: هیچ درخواست رسمی از طرف «نارندرا مودی» نخست وزیر هند برای میانجیگری آمریکا صورت نگرفته و نزاع دهلی نو و اسلام آباد در منطقه کشمیر از طریق ضوابط دوجانبه حل خواهد شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با عمران خان نخست وزیر پاکستان مدعی شد که نخست وزیر هند از وی درخواست کرده تا به عنوان میانجیگر در حل نزاع میان هند و پاکستان در منطقه کشمیر ورود پیدا کند.

عمران خان نیز در دیدار با ترامپ اظهار امیدواری کرد که رئیس جمهوری آمریکا بتواند گفت و گوهای دوجانبه میان هند و پاکستان را تسهیل کند.

کومار با تکذیب درخواست مودی از ترامپ افزود: دهلی نو همواره خواهان آن است تا مسائل خود با پاکستان را به صورت گفت و گوهای دوجانبه حل کند.

کشمیر منطقه مورد منازعه هند و پاکستان است و بخشی از کشمیر که تحت کنترل هند است، سال‌ها شاهد درگیری بین گروههای تجزیه طلب با نیروهای امنیتی هند بوده است به گونه ای که در سال گذشته بیش از ۱۰۰ غیرنظامی در این درگیری‌ها کشته شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز