پاسخ سئول به تقاضای واشنگتن برای پیوستن به ائتلاف در خلیج فارس

۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۷:۲۹:۱۲
کد خبر: ۸۷۵۲۲۰
پاسخ سئول به تقاضای واشنگتن برای پیوستن به ائتلاف در خلیج فارس
وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد هنوز در حال بررسی تقاضای دولت آمریکا جهت پیوستن به ائتلاف دریایی در خلیج فارس است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرده که تقاضای آمریکا برای پیوستن به ائتلاف دریایی این کشور در خلیج فارس را بررسی خواهد کرد.

به نوشته وبگاه «رادیو بین ‌المللی کره» یک مقام وزارت امور خارجه کره جنوبی سه شنبه در نشستی با خبرنگاران گفت این وزارتخانه احتمالات مختلف را در نظر گرفته و بررسی‌های لازم در این زمینه را با وزراتخانه‌‌‌های دیگر انجام خواهد داد.

اما این مقام کره‌ای از هرگونه اظهار نظر در زمینه استقرار نیروهای نظامی این کشور در خلیج فارس خودداری کرد. این مقام کره‌ای گفت دولت پس از رسیدن به نتیجه‌ای در این باره ایالات متحده را مطلع خواهد کرد.

روز شنبه، دولت آمریکا دیپلمات‌های خارجی مستقر در واشنگتن، از جمله کره جنوبی را گرد هم آورد و از آنها خواست که در ائتلاف پیشنهادی ایالات متحده برای محافظت از تنگه هرمز در بحبوحه تنش‌های فزاینده با ایران، شرکت کنند.

این در حالی است که ژاپن، دیگر متحد درجه اول آمریکا اعلام کرده که توکیو مسئله اعزام نیرو برای پیوستن به ائتلاف دریایی واشنگتن در تنگه هرمز را بررسی نمی‌کند.

بنا به گزارش «رویترز» «یوشیده سوگا» سخنگوی دولت ژاپن گفت که موضع پیشین این کشور هیچ تغییری نکرده است و توکیو مسئله اعزام نیرو برای پیوستن به ائتلاف دریایی واشنگتن در تنگه هرمز را بررسی نمی‌کند.

خبرگزاری «کیودو» روز دوشنبه گزارش کرد که مشاور امنیت ملی کاخ سفید، نشست‌هایی را با مقامات ارشد ژاپن برگزار کرد و انتظار می‌رود در این نشست‌ها در خصوص طرح واشنگتن برای تشکیل ائتلاف چند ملیتی برای آنچه محافظت از امنیت عبور و مرور کشتی‌ها در تنگه هرمز خوانده‌ شده، بحث‌ها و گفت‌وگوهایی انجام گرفته باشد.

منبع:فارس

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز