شرط یمن برای توقف حملات موشکی و پهپادی به عربستان

۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۲۱:۳۶:۳۰
کد خبر: ۸۷۵۲۶۹
شرط یمن برای توقف حملات موشکی و پهپادی به عربستان
رئیس شورای عالی سیاسی یمن برای توقف حملات موشکی و هوایی خود علیه مواضع ائتلاف سعودی شرط تعیین کرد و گفت این حملات زمانی متوقف می‌شود که ائتلاف سعودی هم اقدام مشابه انجام دهد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن روز سه‌شنبه در یک نشست خبری بر آمادگی مشروط صنعاء برای پایان دادن به حملات موشکی و پهپادی خود علیه کشورهای متخاصم تاکید کرد.

به گزارش المیادین، وی در دیدار با کارگروه بین‌المللی برای حل بحران یمن گفت «ما آماده توقف حملات موشکی و پهپادی خود در ازای توقف تجاوزات دشمنان هستیم».

المشاط هدف از ادامه جنگ ارتش یمن و انصارالله با ائتلاف سعودی را «دفاع از خود» ارزیابی کرد و گفت که «از ابتدای جنگ یمن از توقف تجاوزات دشمن استقبال کرده و همچنان استقبال می‎کنیم».

یمنی‌ها در نیمه اول سال ۲۰۱۹ با اجرای معادله توازن رعب علیه ائتلاف سعودی به دست‌آوردهای نظامی کم سابقه‌ای رسیده‌اند تا جایی که به‌نظر می‌رسد تسلیحات غربی سعودی‌ها مقابل یمن دیگر کارایی چندانی ندارند.

وی همچنین ادعاهای واهی درباره تبعیت یمن از ایران را تکذیب کرد و گفت که «هیچ گونه پیروی از ایران وجود ندارد».

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در ادامه تاکید کرد که «مشکل کشورهای متجاوز با ما، استقلال و تسلیم نشدن و اطاعت نکردن است».

وی با اشاره به تلاش نماینده سازمان ملل در امور یمن برای ازسرگیری مذاکرات بین طرف‌های درگیر در یمن گفت که «ما مشکلی با پیشنهاد سازمان ملل درباره امکان از سرگیری مذاکرات یمنی-سعودی نداریم».

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در پایان نشست خبری گفت که یمن حضور آمریکا و رژیم صهیونیستی در مرزهای خود را هرگز نخواهد پذیرفت.

این اظهارات المشاط در حالی عنوان می‌شود که «مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن روز سه‌شنبه از امکان دستیابی به توافقی برای پایان جنگ در یمن خبر داد.

وی که در جمع خبرنگاران در ژنو صحبت می‌کرد، گفت که طرف‌های درگیر در یمن و همچنین جامعه جهانی از توافق به دست آمده در سوئد در دسامبر گذشته، اعلام حمایت کردند.

منبع:فارس

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز