کنایه‌زنی چین به پمپئو در ماجرای دستگیری جاسوس‌های سیا در ایران

۱۳۹۸/۰۵/۰۲ - ۱۲:۴۰:۰۷
کد خبر: ۸۷۵۵۲۸
کنایه‌زنی چین به پمپئو در ماجرای دستگیری جاسوس‌های سیا در ایران
سخنگوی وزارت خارجه چین با استناد به حرف‌های پیشین وزیر خارجه آمریکا موضع این کشور در قبال دستگیری جاسوس‌های خود توسط ایران را زیر سوال برد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از نیوزویک، وزارت خارجه چین با اظهارات کنایه آمیز به سخنان مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا و رئیس پیشین سازمان سیا (سازمان اطلاعات مرکزی این کشور) درباره بازداشت جاسوس‌های این کشور در ایران واکنش نشان داد.

هوا شانیینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین درباره بازداشت جاسوس‌های سیا در ایرانگفت: من از شرایطی که درباره ایران اشاره کردید، اطلاعی ندارم. اما کاملا به یاد می‌آورم که پمپئو (رئیس سابق سیا) در سخنرانی در دانشگاه تگزاس گفت «ما دروغ می‌گویم، تقلب و دزدی می‌کنیم و این شکوه تجربه آمریکاست.» فکر می‌کنم همه شما آن را به خاطر دارید.

وزیر خارجه آمریکا ماه آوریل در سخنرانی در دانشگاه «ای اند ام تگزاس» در توضیح تجربیات خود در سیا به دانشجویان این دانشگاه گفت شعار وست پوینت (دانشگاه محل تحصیل او) چه بود؟ دروغ نگوید، فریبکاری و دزدی نکنید و کسانی را که این کار را می‌کنند، تحمل نکنید. پمپئو در ادامه اذعان کرد: من رئیس سازمان سیا بودم. ما دروغ می‌گفتیم، تقلب می‌کردیم، دزدی می‌کردیم. مثل اینکه ما دوره‌های آموزشی کاملی را پشت سر می‌گذراندیم. برای شما این یادآور شکوه تجربه آمریکاست.

مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات ایران اعلام کرد ۱۷ نفر را به اتهام جاسوسی و تلاش برای جمع آوری اطلاعات محرمانه برای سازمان سیای آمریکا، بازداشت شده‌اند. ایران این خبر را در حالی که تنش‌ها بین ایران و آمریکا به حداکثر رسیده است، اعلام کرد. وزیر اطلاعات ایران روز دوشنبه اعلام کرد که مظنونان اتباع ایرانی هستند که در استخدام نهاد‌های دولتی و خصوصی قرار داشتند. او اعلام کرد که آن‌ها پس از چند ماه جاسوسی بازداشت شدند. برخی از این افراد به اعدام محکوم شده اند.

افسران سازمان سیا با برخی از این مظنونان و در زمانی که آن‌ها در خارج از ایران برای دریافت ویزا حضور داشته اند در سفارت خانه‌های آمریکا ارتباط برقرار کرده اند. افسران سیا به این افراد وعده ارائه تابعیت آمریکا و شغل در برابر جاسوسی داده اند.

 پمپئو در واکنش به خبر دستگیری جاسوس‌های سیا مدعی شد: «نمی‌توانم به طور خاص درباره این موضوع اظهارنظر کنم، اما ایران پیشینه دروغگویی دارد».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز