افشای اسرار خاندان سلطنتی دبی درجریان فرار شاهزاده لطیفه!

۱۳۹۸/۰۵/۰۳ - ۰۹:۵۸:۴۹
کد خبر: ۸۷۵۹۱۸
روزنامه اسپانیایی "الموندو" گزارشی را به نقل از "هروه جوبرت" افسر اطلاعاتی فرانسوی پیرامون فرار دختر حاکم دبی منتشر کرد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ جوبرت در جریان فرار شاهزاده لطیفه بن راشد آل مکتوم بوده است.

در این گزارش آمده است که هروه جوبرت، بسیاری از اسرار خاندان آل مکتوم – خاندان سلطنتی دبی - را می داند خاندانی که به علت فرار شاهزاده هیا بنت حسین همسر حاکم دبی و فرزندانش به لندن در مرکز توجهات قرار گرفته است.

این افسر اطلاعاتی فرانسه، بیش از یک ده پیش از امارات فرار کرده بود.

از آن زمان، روابط میان لطیفه (34 ساله) با جوبرت که 69 ساله است، شروع شد، چرا که شاهزاده وی را تنها روزنامه امید برای کمک به خود و آزادی ش می دانست.

این روزنامه نوشت: این دو نفر سال ها برای فرار شاهزاده با کمک گروهی چند نفره برنامه ریزی می کردند.

جوبرت دراین باره گفته است: لطیفه اوایل سال 2011 با من تماس گرفت، زیرا وی تمایل به فرار داشت، شاهزاده در دو مناسبت تصمیم به فرار گرفته بود، ولی در لحظه آخر، رفتن را کنسل کرد. این تصمیمات مربوط به سال های 2012 و 2015 بود.

جوبرت افزود: این عملیات لغو شد، زیرا وی مایل بود خواهرش شمسه را نیز با خود ببرد، اما این ایده غیرممکن بود.

درآن زمان، تصمیم گیری را به عهده وی گذاشت و دریافت که شمسه نخواهد توانست او را همراهی کند.

در سال 2017 ، خودش فکر به همراه بردن خواهرش را نادیده گرفت و پی برد که زمان تعجیل در اجرای عملیات فرار رسیده است.

گفتنی است که خواهرش به دلیل پیامدهای ناشی از تلاش برای رهایی قیدوبندهای قیمومت مرد، سختی زیادی را متحمل شده بود.

درسال 2000، هنگام اقامت در انگلیس، شاهزاده شمسه فرار کرد، اما در خیابان های کمبریج و در روز روشن ربوده شد و ناچار شد به وطنش بازگردد.

پلیس بریتانیا نیز به هیچ وجه دراین باره تحقیق نکرد.

این روزنامه به نقل از جوبرت نوشت : لطیفه به من خبر داد که شمسه ، هفت سال پس از تلاش برای فرار در زندان بود و ناچار به کمک گرفتن از روانپزشک شد.

لطیفه همچنین گفت که خواهرش به مرده شباهت داشت و پس از اینکه مدتی را در زندان گذراند، در اقامت اجباری بود و بیست وچهار ساعته از سوی چهار زن تحت نظر بود.

این روزنامه نوشت: لطیفه معتقد است که در این جهنم آینده اش رقم خواهد خورد و بنابراین، افسر اطلاعاتی فرانسوی که نزدیک به خاندان سلطنتی دبی بود، گفت: در دورانی نمی توانستم علت برخوردار نبودن لطیفه از مبالغ مالی برای تأمین هزینه فرار را بفهمم در حالی که از خانواده ثروتمندی بود. لطیفه همیشه می گفت که داشتن پول آزادی به ارمغان نمی آورد. آزادی در داشتن یک حساب بانکی و توانایی استفاده از این حساب بانکی بدون هیچ محدودیتی است ولی وی از این آزادی محروم است.

جوبرت افزود: کار پیچیده ای بود. ما دیدارهای مخفیانه ای داشتیم و برای مواجه نشدن با مشکل در هنگام فرار همه مقدمات و آموزش ها را انجام داده بودیم. نقشه ما سوار شدن به قایق و رفتن بود. همگی روادید ورود به هند را دریافت کردیم و لطیفه روادید ورود به آمریکا را که مقصد نهایی اش بود، نیز دریافت کرد. ما هیچ قانونی را زیر پا نگذاشتیم.

روزنامه الموندو نوشت: قایق "نسترون" که متعلق به جوبرت بود، روز 4 مارس 2018 ناپدید شد و این قایق در آب های هند بود. در این میان حمله نیروهای ویژه امارات و گارد ساحلی هند باعث توقف و شکست نقشه فرار شد به نحوی که سرنشینان قایق بازداشت و به یک پایگاه نظامی در امارات منتقل شدند.

این افسر فرانسوی می افزاید: نیروهای امیر امارات به من اطلاع دادند که امیر خودش دستور حمله را برای بازداشت دخترش داده است. در این حمله حدود 500 نیرو، 2 هواپیما و چند بالگرد مشارکت داشتند تا قایق را پیدا کنند قایقی که سرنشینانش هیچ اسلحه ای نداشتند.

جوبرت می افزاید: هنگامی که نیروهای امیر امارات می خواستند، از خود دفاع می کردند و همچون یک ببر می جنگید. لطیفه سال 2002 تلاش کرد که به عمان فرار کند ولی مقامات اماراتی پی بردند و به تعقیب وی پرداختند و پس از بازگرداندن وی به دبی در یک بازداشتگاه به مدت 3 سال حبس شد و به گفته جوبرت شکنجه می شد.

الموندو افزود: برخی خبرهای نگران کننده شنیده می شود مبنی بر اینکه لطیفه از چند ماه پیش با خطر مرگ مواجه شده است. پس از اینکه خبری و اثری از لطیفه نشد، مقامات دبی دسامبر 2018 تصاویری از وی را منتشر کردند که این تصاویر وی را در کنار "ماری رابینسون" (74 ساله) رئیس جمهور پیشین ایرلند و کمیسیونر عالی پیشین حقوق بشر سازمان ملل نشان می داد.

منبع:العالم

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز