وزیر پیشین محیط زیست انگلیس:

دولت جانسون آماده خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا است

۱۳۹۸/۰۵/۰۷ - ۰۳:۰۶:۳۹
کد خبر: ۸۷۷۵۵۹
دولت جانسون آماده خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا است
وزیر پیشن محیط ‌زیست غذا و امور روستایی انگلیس روز یکشنبه گفت: دولت بوریس جانسون به دنبال آماده شدن برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا است زیرا ما بر این باوریم که این اتحادیه دیگر با بریتانیا بر سر برگزیت مذاکره نخواهد کرد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ «مایکل گوو» روز یکشنبه با انتشار نامه ای در روزنامه ساندی تایمز نوشت: با تصور اینکه اتحادیه اروپا به مذاکرات برگزیت برنخواهد گشت، دولت جدید انگلیس برای خروج بدون توافق از  این اتحادیه در  ۳۱ اکتبر (نهم آبان) آماده می شود.

جانسون که به تازگی به عنوان نخست وزیر انگلیس انتخاب شده است گفت که به دنبال یک توافق جدید برای خروج از  اتحادیه اروپا است این درحالی است که اروپایی ها بارها طرح توافق جدید در این خصوص را تکذیب کرده اند.

گوو  یکی از اعضای حزب محافظه کار انگلیس گفت: با این وجود دولت جانسون تلاش زیادی برای تامین توافق بهتر با اتحادیه اروپا انجام خواهد داد.

وی گفت: ما همچنان امیدوار هستیم که اتحادیه اروپا نظر خود در مورد از سرگیری مذاکرات را تغییر دهد اما از طرف دیگر ما باید خود را برای عدم بازگشت آنان نیز آماده کنیم.

گوو تاکید کرد که هم اکنون اولویت اول دولت جانسون خروج از اتحادیه اروپا است و ما خود را در برابر تبعات این خروج آماده می کنیم.

جانسون وزیر خارجه پیشین بریتانیا و شهردار سابق لندن که چهره کارزار سال ۲۰۱۶ برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا بود، گفته که حاضر است در پایان ماه اکتبر (آبان ماه) بریتانیا را حتی بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج کند.

پیشتر بسیاری از کارشناسان اقتصادی نسبت به خروج بدون توافق این کشور از اتحادیه اروپا هشدار داده‌اند. ‌

 

نظر شما