سرقت ۱۲۲ میلیاردی با اشتباه دزدان ناتمام ماند

۱۳۹۸/۰۵/۱۴ - ۰۶:۳۵:۳۴
کد خبر: ۸۸۰۸۲۹
4 سارق مأمورنما که با همدستی کارمند بانک، می‌خواستند 122 میلیارد تومان از بانک سرقت کنند با یک اشتباه محاسباتی فقط 20 میلیون تومان نصیبشان شد.‌

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ ساعت 8 و 30 صبح دیروز در حالی که یک ساعتی از شروع کار بانک صادرات شعبه منجیل آباد رباط کریم گذشته بود، 4 مرد با لباس پلیس وارد بانک شدند و با نامه‌ای که در دست داشتند به سراغ یکی از کارمندان که پشت باجه نشسته بود رفتند و مدعی شدند برای بررسی حساب‌های بانک آمده‌اند. سپس پشت سیستم رایانه‌ای نشستند و شروع به‌کار کردند.
این افراد که با خودروی سرپرست باجه به محل آمده بودند کلیدهای گاوصندوق بانک را نیز داشتند. چند دقیقه بعد در حالی که به ظاهر عملیات حسابرسی تمام شده بود و آنها با نگاه به یکدیگر از نتیجه کار راضی به‌نظر می‌رسیدند، با کلیدهایی که در دست داشتند به سراغ گاوصندوق بانک رفته و با برداشتن حدود 20 میلیون تومان پول نقد از بانک خارج شدند. یکی از کارمندان که به‌کار این افراد مشکوک شده بود و این بازرسی و رفتار مأموران برایش عجیب بود بلافاصله پای سیستم رایانه رفت و پس از بررسی روند طی شده، متوجه شد آنها قصد داشتند 122 میلیارد تومان را از حساب مشتریان بانک به‌حساب ناشناسی منتقل کنند اما آخرین مرحله از این فرآیند به‌دلایل امنیتی بانک نافرجام مانده و پولی جا به جا نشده است. بنابراین بلافاصله با پلیس تماس گرفت.
سرهنگ مهدی سرپناه، معاونت اجتماعی فرماندهی غرب استان تهران به خبرنگار «ایران» گفت: «پس از گزارش این سرقت مأموران در محل حاضر شدند.
تحقیقات اولیه نشان داد که این سارقان با همدستی سرپرست باجه و در دست داشتن کلیدها در پوشش بازرس وارد بانک شده و قصد جابه‌جایی 122 میلیارد تومان از حساب مشتریان را داشته‌اند.
آنها با اطلاعاتی که داشتند همه مراحل را درست طی کرده بودند اما به خاطر ناآگاهی از فرآیند تأیید نهایی جابه‌جایی پول، با تصور انجام موفق کار، سراغ گاوصندوق رفته و با برداشتن 20 میلیون تومان پول نقد متواری شده‌اند.
در حال حاضر سرپرست باجه و 4 سارق تحت تعقیب هستند و بررسی‌ها برای کشف زوایای پنهان این پرونده ادامه دارد.»

منبع:ایران

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز