افشاگری معترض بحرینی؛

سفارت بحرین تلاش داشت مرا مانند خاشقجی به قتل برساند

۱۳۹۸/۰۵/۱۸ - ۰۶:۵۱:۴۴
کد خبر: ۸۸۲۵۹۲
سفارت بحرین تلاش داشت مرا مانند خاشقجی به قتل برساند
فعال بحرینی فاش کرد کارکنان سفارت این کشور در لندن قصد داشتند او را کتک بزنند و بدون اینکه کسی متوجه شود به قتل برسانند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ «محمد موسی عبد علی»، فعال حقوق بشر بحرینی می‌گوید چند هفته پیش که در اعتراض به اعدام دو جوان به پشت بام سفارت این کشور در لندن رفته بود، کارکنان سفارت قصد داشتند او را از بالای ساختمان پنج طبقه آن پرت کنند.

 رژیم آل خلیفه ششم مرداد دو جوان بحرینی به نامهای «احمد الملالی» و «علی العرب» را به اتهام‌های بی‌اساس اعدام کرد. این جنایت رژیم بحرین با اعتراضات گسترده داخلی و خارجی روبرو شد.

محمد موسی با این اقدام اعتراضی از بوریس جانسون، نخست‌وزیر جدید انگلیس خواست تا با تماس با پادشاه بحرین مانع اجرای حکم این دو جوان بحرینی شود، اما رژیم بحرین سرانجام آنها را اعدام کرد.

این نخستین بار است که محمد موسی به صورت عمومی درباره این حادثه افشاگری می‌کند.

بنا به گزارش پایگاه روزنامه گاردین، محمد موسی گفت یکی از کارکنان که قصد داشت با چوبی بلند او را بزند می‌‎گفت: «امروز دو نفر را در بحرین اعدام می‌کنیم و شما سومین نفر خواهید بود. همکار دیگرش نیز مدام تکرار می‌کرد هیچ کس به داد محمد موسی نخواهد رسید، چون در خاک (سفارت) بحرین حضور دارد.»

این معترض بحرینی در ادامه با اشاره به ترور وحشیانه جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی افزود: «احتمال داشت من جمال خاشقجی دوم در لندن باشم. او تلاش می‌کرد من را از سقف پرتاب کند بدون اینکه کسی بتواند این حادثه را ببیند، پس از آن لابد تصور می‌شد من اتفاقی به پایین پرت شدم یا اینکه عمداً خودم را از بالا به پایین پرت کردم».

 در ادامه این جدال، دو کارمند  سفارت محمد را به پایین منتقل و سعی کردند با پیراهنی او را خفه کنند. محمد موسی گفت: «نمی‌توانستم نفس بکشم. حس می‌کردم خفه شدم و دارم می‌میرم».

به نوشته گاردین محمد موسی سرانجام موفق می‌شود خود را از چنگال آنها رها کند. اما دو کارمند سفارت همچنان تلاش داشتند با کابل دستان او را ببندند. به گفته محمد یکی از آنها تهدید می‌کرد «او را ببندیم و مانند گوسفند از پله‌ها پرت کنیم».

تصاویر منتشرشده از این حادثه نشان می‌دهد این معترض بحرینی با حفاظت نیروهای پلیس و در حالی که می‌لنگد، ساختمان سفارت را ترک می‌کند. آزمایشهای پزشکی که دو روز پس از این ماجرا انجام شده وجود کبودی بر روی ساعد و پای چپ محمد را تأیید می‌کند.

سفارت بحرین در واکنش به افشاگری‌های محمد با انتشار بیانیه‌ای اقدام کارکنان خود را «شجاعانه و حرفه‌ای» توصیف کرد و همچنین مدعی شد «تلاش سفارت برای کشتن آقای محمد کاملا بی‌اساس و مضحک است».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز