اروپا از شر ترامپ خلاص شد!

۱۳۹۸/۰۵/۱۹ - ۱۴:۳۳:۱۳
کد خبر: ۸۸۳۱۵۵
اروپا از شر ترامپ خلاص شد!
در پاسخ به توهین های مکرر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، جان اف لودریان وزیر خارجه فرانسه گفت: فرانسه در خصوص ایران از موضع استقلال کامل صحبت می کند و هیچ نیاز ندارد که برای کاهش تنش با ایران از کسی اجازه ای بگیرد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ پاسخ فرانسه پس از آن مطرح می شود که ترامپ ادعا کرده است ماکرون رئیس جمهور فرانسه پیام های متناقض به تهران ارسال می کند و هیچ کس حق ندارد به نمایندگی آمریکا صحبت کند.

رسانه های غربی ذکر کردند که دلیل واکنش ترامپ گزارشی بود که ادعا می کرد که ماکرون روحانی را برای شرکت در اجلاس گروه هفت و دیدار با ترامپ دعوت کرده بود، خبری که البته تائید نشد.

ترامپ ماه گذشته میلادی نزدیک بود بحرانی سخت با فرانسوی ها درست کند، وقتی که به خاطر وضع تعرفه گمرکی بر شرکت های تکنولوژی آمریکایی امانول مکرون رئیس جمهور این کشور را "احمق"خواند.

واضح است که قلدر بازی ترامپ به بزرگترین خطای خود یعنی خروج از توافق هسته ای که با مخالفت شدید اروپایی ها مواجه شد بر می گردد. دومین اشتباه وی به وضع یک جانبه تحریم های همه جانبه ضد ایران باز می گردد که باز هم با مخالفت شدید اروپایی ها مواجه شد. اخیرا آنها با تصمیم جدید ترامپ در تشکیل یک ائتلاف دریایی ضد ایران نیز مخالفت کردند.

مخالفت اروپایی ها با سیاست های ترامپ در برابر ایران بیهوده نیامده است، چرا که این سیاست ها سالهای سال است که باعث نا امن شدن خلیج فارس و مناطق دیگر جهان مانند جبل الطارق شده است. این مسئله اروپا را برآن داشت تا از همراهی ترامپ سر باز بزنند، ترامپ که به جز "اسرائیل" عربستان و بحرین یار دیگری ندارد!

منبع:العالم

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز