کره شمالی برای مذاکرات درون کره ای شرط گذاشت

۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۰۶:۴۶:۲۴
کد خبر: ۸۸۳۳۲۶
کره شمالی برای مذاکرات درون کره ای شرط گذاشت
کره شمالی برای از سرگیری مذاکرات درون کره ای شرط گذاشت و به همسایه جنوبی هشدار داد تا زمانی که به رزمایش های نظامی با آمریکا پایان ندهد هیچگونه مذاکرات درون کره‌ای در کار نخواهد بود.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از یونهاپ، «وون جونگ گان» مسئول میز آمریکا در وزارت خارجه کره شمالی روز یکشنبه با صدور بیانیه ای از رزمایش های مشترک سئول و واشنگتن به عنوان رویکردی خصمانه علیه کره شمالی نام برد و گفت: هشدار سئول به پیونگ برای پایان دادن به آزمایش‌های موشکی، یاوه‌گویی است زیرا این شلیک ها «آزمایشی برای توسعه سلاح‌های متعارف» است. 

در این بیانیه که یک روز بعد از آزمایش دو سلاح جدید توسط کره شمالی صادر شده آمده است درخواست سئول از کره‌شمالی برای توقف آزمایش‌های موشکی که با هدف دفاع از خود انجام می شود بی‌معنی است.

وی در ارتباط با نگرانی از آزمایش های موشکی پیونگ یانگ افزود: حتی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا هم پذیرفته است که این آزمایش ها کوچک و در حد آزمایش های عادی است.

کره شمالی در پنجمین آزمایش موشکی خود در 20 روز گذشته، بامداد روز گذشته (شنبه) ۲ فروند موشک کوتاه برد بالستیک به داخل دریا شلیک کرد این موشک‌ها از شهر «هامهونگ» در شمال شرقی کره شمالی شلیک شد و پس از 400 کیلومتر پرواز در آب‌های میان شبه‌جزیره کره و ژاپن فرود آمد.

در عین حال خبرگزاری کره شمالی با انتشار گزارشی در مورد سلسله آزمایش‌های موشکی اخیر این کشور اعلام کرد که پیونگ یانگ روز گذشته «سلاح جدیدی» آزمایش کرده و «کیم جونگ اون» رهبر این کشور هم بر آن نظارت داشته است.

خبرگزاری کره شمالی در مورد آزمایش موشکی روز شنبه نوشت که رهبر این کشور «در مقام نظارت قرار داشت و آزمایش موشکی را هدایت کرد» و از نتیجه آن «بسیار راضی بود.»

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز