سئول از توکیو انتقام گرفت

۱۳۹۸/۰۵/۲۱ - ۱۶:۱۲:۰۱
کد خبر: ۸۸۳۹۰۹
سئول از توکیو انتقام گرفت
کره جنوبی روز دوشنبه نام ژاپن را در اقدامی مقابله جویانه از فهرست شرکای قابل اعتماد تجاری حذف کرد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ خبرگزاری شینهوا از قول «یونگ یونمو» وزیر تجارت کره جنوبی آورده است که ارتباط تجاری با ژاپن که به مسایل و مقررات بین المللی و نظام های تجاری موجود بی توجهی می کند ، سخت است.

وی با تایید اینکه نام ژاپن از فهرست سفید کشورهای دریافت کننده امتیازات تجاری از کره جنوبی حذف شده است، گفت: توکیو به اصول بین المللی تجاری بی توجهی کرده و به شکلی نامناسبی با آنها برخورد کرده است.

این اتفاق واکنشی به اقدام ژاپن است که در ماه جاری میلادی کره جنوبی را از فهرست موسوم به لیست سفید که امتیازات ترجیحی برای خریداران از ژاپن در نظر می گیرد، حذف کرد.

ژاپن مدعی است برخی از این محصولاتی که خریداری می شود می تواند مصارف نظامی داشته باشد. کره جنوبی که از سال ۲۰۰۴ میلادی جزو این فهرست بوده و  از آن حذف شده، نخستین کشوری است که چنین امتیازی را با دستور کابینه ژاپن از دست می دهد.

در همین حال مقام های آمریکا از تشدید مناقشه تجاری میان کره جنوبی و ژاپن ابراز نگرانی کرده اند و از این هراس دارند که این موضوع باعث شود تا در نهایت اتحاد نظامی سه کشور از هم گسسته شود.

ژاپن و کره جنوبی یکدیگر را متهم می کنند که در قبال مسایل برجای مانده از جنگ جهانی دوم و دوران استعمار اشتباهاتی مرتکب شده اند بخصوص کره ای ها خواستار دریافت غرامت هستند.

منبع:ایرنا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز