انتقاد تند رئیس شورای استفتائات دفتر رهبری از آیت‌الله یزدی: او چه کاره است تابلو پایین بیاورد؟/ رهبری یک نفر فدایی داشته باشد آقای روحانی است

۱۳۹۸/۰۵/۲۷ - ۱۹:۰۳:۲۳
کد خبر: ۸۸۶۵۹۳
انتقاد تند رئیس شورای استفتائات دفتر رهبری از آیت‌الله یزدی: او چه کاره است تابلو پایین بیاورد؟/ رهبری یک نفر فدایی داشته باشد آقای روحانی است
یک عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از سخنان اخیر منتسب به آیت الله یزدی رئیس این جامعه به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ آیت الله سید جعفر کریمی در گفت‌وگو با جماران، در خصوص سخنان منتسب به آیت الله یزدی که طی آن مطالب بی سابقه‌ای علیه رئیس جمهور روحانی، آیت الله آملی لاریجانی و یکی از فضلای حوزه علمیه قم بیان شده بود، اظهار کرد: آقای یزدی حرف خودش را می‌زند؛ هر روز با یک نفر در می‌افتد. تا دیروز با هاشمی رفسنجانی و امروز صادق لاریجانی است؛ و فردا با چه کسی در می افتد را نمی‌دانم؟!
رئیس شورای استفتائات دفتر مقام رهبری همچنین در خصوص این بخش از سخنان منتسب به آیت الله یزدی درباره رئیس جمهور که گفته شده «چطور کسی که تنفیذ ولایت را دارد، جرأت کرده و کارهای خلاف امر رهبری را می‌کند؛ مثل مخالفت درباره فضای مجازی و... اگر نمیتوانی مملکت را اداره کنی، برو کنار. این برو کنار را چه کسی باید بگوید؛ در درجه اول حوزه باید بگوید. بعد از نظر قانونی باید دیوان عالی قضایی بگوید. بعدش هم مجلس بگوید ولی متأسفانه می‌بینیم مجلس هم وضعیت دیگری دارد»، ضمن کذب خواندن این سخنان گفت: اگر رهبری یک نفر فدایی داشته باشد آقای روحانی است.

«برو کنار» گفتن به رئیس جمهوری را در درجه اول مجلس باید تشخیص دهد. اگر مجلس تشخیص عدم قابلیت دهد، همان طوری که بنی صدر را کنار گذاشت، او را کنار می‌گذارد. این کار آقای یزدی نیست و ربطی به او ندارد.

وی در خصوص سخنان آیت الله یزدی در مورد آیت الله آملی لاریجانی نیز گفت: نظر من در مورد حرف‌های آقای یزدی این است که هیچ اساس، پایه و مدرک ندارد؛ برای کوچک کردن دیگران و مطرح کردن خودش صحبت می‌کند.

آیت الله کریمی با تأکید بر اینکه «من ارزشی برای این حرف‌ها قائل نیستم»، در مورد صحبت‌های منتسب به آیت الله یزدی خطاب به آیت الله علوی بروجردی، گفت: مگر کسی که می‌خواهد مرجع شود باید از جامعه مدرسین اجازه بگیرد؟! از آقای یزدی اجازه بگیرد؟! مگر دیگران از آقای یزدی و جامعه مدرسین اجازه گرفته‌اند؟! او چه کاره است که تابلو پایین بیاورد؟

وی تأکید کرد: مگر جامعه مدرسین اختیار مردم را دارد؟! بعضی از مدعیان مرجعیت از نظر علمی خیلی پایین‌تر از آقای علوی بروجردی هستند. چطور تابلو آنها را پایین نیاورده است؟

 

نظر شما
پرونده ویژه