نیرو‌های دموکراتیک سوریه دست به دامان دمشق شدند

۱۳۹۸/۰۶/۰۲ - ۱۵:۵۵:۰۸
کد خبر: ۸۸۸۷۶۹
فرمانده شبه‌نظامیان موسوم به «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» از دولت دمشق درخواست کرد تا برای اوضاع شمال شرق کشور راه حل مناسبی پیدا کند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از روسیا الیوم، نیرو‌های دموکراتیک سوریهپس از اینکه حمایت‌های چند ساله ترکیه و آمریکا را در پی توافق بر سر ایجاد «منطقه امن» در شمال شرق سوریه از دست دادند، هم اکنون اعلام کرده اند که برای ایجاد راه حلی متناسب با وضع موجود در شمال شرق سوریه و به ویژه مسئله کُرد‌ها نیازمند کمک دولت سوریه هستند.

مظلوم عبدی، فرمانده کل نیرو‌های دموکراتیک سوریه اعلام کرد: از دمشق می‌خواهیم که با رعایت حقوق کُرد‌ها و وحدت کشور در خصوص اوضاع شمال شرق سوریه راه حل مناسبی را مطرح کند.

فرمانده نیرو‌های دموکراتیک سوریه همچنین مذاکره نمایندگان دولت با نمایندگان دولت خودمختار کرد‌ها و نیرو‌های دموکراتیک را خواستار شد.

وی گفت: ارتش ترکیه جبهه نبردی علیه آن‌ها آغاز کرده است و نیرو‌های دموکراتیک را تهدید می‌کند و با اشغال عفرین در روند مبارزه با تروریست‌های داعش در این منطقه تاثیر منفی دارد و بدون بازگشت منطقه عفرین به اوضاع سابق خود نمی‌توان صلح را در سوریه دائمی کرد.

عبدی با اشاره به اینکه ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا به دنبال دستیابی به نوعی از آتش بس با ترکیه در مرز‌های شمالی سوریه است گفت: ما برای رسیدن به این توافق تلاش می‌کنیم و هم اکنون توافقی ابتدایی برای ایجاد ثبات و امنیت در مرز‌های ترکیه صورت گرفته است.

دولت سوریه پیش از این، نیرو‌های دموکراتیک سوریه را که متشکل از اقوام کرد، ترکمن و عرب و گروهی شبه نظامی است به مذاکره فراخوانده بود، اما این نیرو‌ها نپذیرفته بودند. این گروه در سال ۲۰۱۵ به بهانه مبارزه با داعش تاسیس شد و تاکنون تسلیحات بسیاری از ترکیه و آمریکا دریافت کرده است.

 

نظر شما