حقایقی از خفقان در خاندان آل سعود/ اینجا هیچ‌کس جرأت اعتراض ندارد

۱۳۹۸/۰۶/۱۲ - ۰۳:۰۱:۲۲
کد خبر: ۸۹۳۴۴۰
حقایقی از خفقان در خاندان آل سعود/ اینجا هیچ‌کس جرأت اعتراض ندارد
منابعی در خاندان پادشاهی سعودی می‌گویند، ولی‌عهد جوان، خفقان و ترس را میان شاهزادگان حاکم کرده و هیچ کس از ترس بازداشت و شکنجه جرأت اعتراض ندارد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ منابعی در داخل خاندان سعودی از جو حاکم در میان شاهزادگان و شرایطی که «محمد بن سلمان» برای آن‌ها ایجاد کرده سخن گفته‌اند. «ترس» مهم‌ترین حسی است که شاهزادگان با خود دارند.

«خانواده سلطنتی بیش از هرچیزی از اقدامات، ولی عهد که حاکم فعلی کشور محسوب می‌شود هراس دارند؛ بگیر و ببند‌های ادامه‌دار و بازداشت عموزادگان و برکناری آن‌ها از مناصب و زیر پا گذاشتن تمامی رسوم عشیره‌ای که خانواده پادشاهی برای بیش از یک قرن طبق آن اداره شده و همچنین مصادره اموالشان و ممانعت از هرگونه اظهار نظر، اقداماتی است که موجب ترس شاهزادگان شده است.»

یک منبع مرتبط با خاندان پادشاهی  ضمن بیان مطلب فوق، گفت: «تمامی اعضای خانواده پادشاهی تحت مراقبت هستند. بزرگ و کوچکشان. هیچ فردی بدون اجازه محمد بن سلمان نمی‌تواند اقدامی بکند یا دستوری اجرا کند. در طول تابستان جاری بسیاری از شاهزادگان نتوانستند برای گذراندن تعطیلاتشان به اروپا بروند».

او برای نمونه گفت که سال پیش مادربزرگ دو تن از شاهزادگان که در کویت ساکن بود، فوت کرد و هنگامی که آن‌ها برای شرکت در مراسم عزاداری قصد سفر به کویت را داشتند مطلع شدند که ممنوع‌الخروج هستند.

پیش از بن سلمان خاندان پادشاهی طور دیگری اداره می‌شد؛ شاهزادگان و اعضای خانواده پادشاهی مراکز اصلی قدرت را در دست داشتند. برادران پادشاه نیز سازمان امنیتی و وزارتخانه‌های حاکمیتی مهم را اداره می‌کردند. شاهزادگان درجه دوم و سوم نیز دارای نفوذ تجاری و سیاسی در سازمان‌های مهم حاکمیتی بودند.

منبع:فارس

 

نظر شما