انتشار جزئیات جدیدی از نحوه قتل جمال خاشقجی/ آخرین جمله او قبل از کشته‌شدن چه بود؟

۱۳۹۸/۰۶/۱۹ - ۱۸:۰۴:۰۴
کد خبر: ۸۹۶۱۹۶
انتشار جزئیات جدیدی از نحوه قتل جمال خاشقجی/ آخرین جمله او قبل از کشته‌شدن چه بود؟
یک روزنامه چاپ ترکیه با انتشار جزئیات فایل صوتی گفت‌وگو‌های تیم قتل جمال خاشقجی، ابعاد جدیدی از نحوه قتل او را برملا کرد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از روزنامه القدس العربی، روزنامه صباح ترکیه که جزئیات فایل صوتی مربوط به گفت‌وگو‌های تیم قتل جمال خاشقجی را منتشر کرده، نوشته است: در این نوار صورتی یکی از اعضای تیم قتل می‌پرسد: آیا حیوان قربانی شد؟ دیگری می‌پرسد آیا این کیسه برای جسد او کافی است؟

به نوشته این روزنامه این صدا‌ها در ساعت سیزده و دو دقیقه ظهر یعنی ۱۲ دقیقه قبل از رسیدن خاشقجی به کنسولگری عربستان در استانبول ضبط شده است. این گفت‌وگو بین ماهر عبدالعزیز مطرب، که گفته می‌شود سرهنگ اطلاعاتی عربستان در لندن بوده و صلاح محمد الطبیقی، جریان داشته که جسد خاشقجی را مثله کرده است.

الطبیقی درخواست حمایت از سران عربستان کرده و پرسیده بود چه کسی از من حمایت خواهد کرد؟ که این مسئله اشاره به مسئولیت او در مثله کردن جسد دارد به خصوص اینکه خود وی اشاره کرده بود رؤسای او در پزشکی قانونی نمی‌دانند او چه کار خواهد کرد.

در این نوار صورتی گفت‌وگو‌های بین خاشقجی و مطرب شنیده می‌شود. مطرب از خاشقجی می‌خواهد در پیامی به پسرش بنویسد که ”من در استانبول هستم و اگر به من نرسیدید نگران نشوید...». خاشقجی با این درخواست مخالفت کرد و آن را نوعی آدم ربایی دانست.

مطرب ادامه می‌دهد: زود باش بنویس تا بتوانیم کمکت کنیم. ما در نهایت تو را به عربستان برمی‌گردانیم و خودت خوب میدانی اگر به ما کمک نکنی چه اتفاقی برایت خواهد افتاد.

خاشقجی به میز نگاه می‌کند و می‌گوید: آلت قتل آنجاست. آیا به من دارو می‌دهید؟ مطرب می‌گوید: بیهوشت می‌کنیم.

به نوشته صباح، خاشقجی بعد از خوردن قطره‌ای از دارو فریاد زد و قبل از اینکه بیهوش شود،گفت: من آسم دارم. این کار را نکنید. مرا خفه می‌کنید. این آخرین جمله او بود قبل از اینکه جلاد با گذاشتن کیسه‌ای بر روی سرش او را خفه کند.

در این نوار گفت‌وگوی اعضا تیم کشتار شنیده می‌شود از جمله اینکه: بیهوش شد؟... سرش را بلند کرد.. با فشار بیشتر ادامه بده. به نوشته صباح بعد از صدای مثله کردن جسد خاشقجی با اره شنیده می‌شود.

نظر شما