پنتاگون: در صورت موافقت ترامپ، نظامیان آمریکایی به عربستان اعزام می‌شوند

۱۳۹۸/۰۶/۲۹ - ۰۹:۳۲:۳۲
کد خبر: ۹۰۰۲۸۸
پنتاگون: در صورت موافقت ترامپ، نظامیان آمریکایی به عربستان اعزام می‌شوند
یک مقام در وزارت دفاع آمریکا گفت: در صورتی که ترامپ موافقت کند، نظامیان آمریکایی بیشتری به عربستان اعزام خواهند شد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا یک منبع در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز پنجشنبه اعلام کرد در صورتی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با طرح وزارت دفاع برای تامین سامانه‌های پدافندی آمریکایی برای عربستان سعودی موافقت کند، نظامیان آمریکایی بیشتری به عربستان اعزام خواهند شد.

این منبع که با سی‌ان‌ان مصاحبه می‌کرد افزود انتظار می‌رود وزارت دفاع گزینه‌های نظامی محدودی را طی روز‌های آینده به ترامپ ارائه دهد و امکان دارد در میان این طرح‌ها ارسال سکو‌های پرتاب موشک‌های پاتریوت آمریکایی و نیرو‌هایی برای راه اندازی آن‌ها به عربستان سعودی از جمله آن‌ها باشد.

در حال حاضر آمریکا سامانه‌های پدافندی پاتریوت را در پایگاه هوایی امیر سلطان در عربستان مستقر کرده تا در آنجا از نیرو‌های آمریکایی محافظت کند.

یک منبع نیز افزود سامانه‌های پاتریوت دیگر در منطقه خلیج فارس نیز وظیفه حمایت از نیرو‌ها و تجهیزات آمریکایی‌ها در منطقه را داشته و امکان انتقال آن‌ها به عربستان سعودی وجود ندارد.

این طرح در حالی مطرح می‌شود که چند روز از حمله یمن به تأسیسات نفتی آرامکو و ناتوانی پدافند پیشرفته عربستان در رهگیری پهپاد‌های یمنی می‌گذرد. در این حمله دو پالایشگاه بقیق و خریص مورد حمله قرار گرفته و طی آن نیمی از تولید نفت عربستان متوقف شد.

 

نظر شما