این افراد نباید لب به ترشی بزنند

۱۳۹۸/۰۶/۳۱ - ۰۴:۰۲:۳۰
کد خبر: ۹۰۱۰۴۵
این افراد نباید لب به ترشی بزنند
به فصل ترشی اندازی و ترشی خوری نزدیک میشویم، لازم دیدم هشدار‌های لازم را در مورد عوارض این ماده غذایی نه چندان سودمند بدهم.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ در فصل پاییز و زمستان بخاطر سردی هوا، معمولا بی اشتهایی ایجاد می‌شود که از قدیم الایام مصرف ترشی با تحریک سودا باعث تحریک اشتها و کمک به مصرف غذا‌های مقوی در این فصل میشده است. اما متاسفانه گاهی مصرف ترشی به صورت افراطی دیده می‌شود و در تمامی فصل‌ها و کنار تمام غذا‌ها و به میزان زیاد مصرف میشود که قطعا عوارضی در پی خواهد داشت.

عوارض مصرف زیاد ترشیجات:

ترشی قاتل اعصاب است. یعنی هر مزه‌ی ترشی (مخصوصا اگر گزنده و زننده باشد) باعث ضعف اعصاب میشود. افرادی که از بیماری‌های عصبی رنج میبرند (از انواع سردرد گرفته تا فراموشی پارکینسون و درد‌های سیاتیک و ...)، باید از مصرف ترشیجات اجتناب کنند.

باعث آسیب به معده می‌شود
معده عضوی عصبانی است (یعنی عصب گیری زیادی دارد) بنابر اصل شماره ١، اسیب به عصب، باعث ضعف معده میشود. افرادی که دچار سوزش سر دل، ریفلاکس، درد معده و نفخ هستند از مصرف ترشی اجتناب کنند.

پیری زودرس

ترشی جات با مزاج سردوخشک، باعث سرعت یافتن روند پیری بدن میشوند. افزایش میزان و عمق چین و چروکها، حس خشکی پوست، کم شدن الاستیسیته پوست از عوارض قابل لمس این روند است.

اگر عصبی و پرخاشگر هستید و یا زود اضطراب و استرس سراغ شما می‌آید بهتر است از مصرف ترشی مخصوصا ترشی فلفل شدیدا پرهیز کنید. طعم تند و ترش و گزنده باعث افزایش صفرا می‌شود که یکی از عوارض آن تغییرات خلقی مخصوصا عصبانیت، اضطراب و بی قراری است.

منبع: انجمن علمی طب سنتی ایران

 

نظر شما
پرونده ویژه