انتشار متن مکالمه جنجالی ترامپ و زلنسکی

۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۱۸:۵۶:۱۷
کد خبر: ۹۰۳۲۲۹
کاخ سفید سرانجام تحت فشار شدید نمایندگان کنگره و رسانه‌های آمریکایی متن گفت‌وگوی تلفنی خبرساز رؤسای‌جمهور آمریکا و اوکراین را منتشر کرد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ کاخ سفید روز چهارشنبه متن تماس تلفنی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی او را منتشر و تاکید کرد ترامپ به درستی از زلنسکی خواسته درباره جو بایدن، رقیب او در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تحقیق کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بر اساس متن این تماس تلفنی که ۲۵ ژوئیه (سوم مرداد) انجام گرفت، ترامپ به زلنسکی گفت: «ما درباره پسر بایدن زیاد صحبت کردیم و اینکه بایدن تحقیق را متوقف کرد، اما شمار بسیاری از مردم می‌خواهند درباره این موضوع بیشتر بدانند. بنابراین اگر شما بتوانید به این موضوع بپردازید عالی خواهد بود».

در این تماس تلفنی دونالد ترامپ از همتای اوکراینی خود خواست در این خصوص با رودی جولیانی، وکیل وی و بیل بار، وزیر دادگستری آمریکا همکاری کند.

انتشار متن مکالمه جنجالی ترامپ و زلنسکی

در پاسخ، زلسنکی با اشاره به اینکه حزبش در پارلمان اکثریت را به دست آورده و دادستان کل بعدی اوکراین منتخب او خواهد بود، به ترامپ اطمینان داده که پرونده فرزند بایدن را به دقت بررسی کند.

با این حال در متن منتشر شده، به کمک‌های مالی آمریکا به اوکراین اشاره‌ای نشده و ترامپ به صورت مستقیم پرداخت کمک به کی‌یف را به پیگیری پرونده بایدن مشروط نکرده است. 

به تازگی تعدادی از افشاگران ناشناس اعلام کردند ترامپ در چندین تماس تلفنی با زلنسکی خواستار تسریع تحقیقات درباره فساد مالی پسر جو بایدن شده است.

به دنبال این خبر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد این مجلس بررسی رسمی استیضاح ترامپ را به اتهام نقض قسم خود آغاز می‌کند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز