تحریم‌های آمریکا علیه متحد پوتین سخت‌تر ‌شد

۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۲۰:۵۴:۰۲
کد خبر: ۹۰۵۴۲۵
تحریم‌های آمریکا علیه متحد پوتین سخت‌تر ‌شد
آمریکا روز دوشنبه تحریم‌های خود علیه «یوگنی پریگوژین» متحد «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه را که پیشتر به تلاش برای مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ ایالات متحده متهم شده بود؛ سخت‌تر کرد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اینترنتی یاهونیوز، متحد پوتین در گزارش «رابرت مولر» بازپرس ویژه رسیدگی به پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، متهم شده بود که مغز متفکر شرکتی روسی موسوم به «آژانس تحقیقات اینترنتی» است که تلاش کرد به پیروزی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در انتخابات آن سال کمک کند.

وزارت خزانه داری آمریکا روز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که محدودیت های جدیدی را بر دارایی های پریگوژین اعمال می کند که شامل قایق تفریحی و چند دستگاه جت خصوصی اش است؛ زیرا بنا به اعلام این وزارتخانه، وی همچنین سعی داشت در انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا که در سال ۲۰۱۸ برگزار شد، دخالت کند.۹۱۰۹

وزارت خزانه داری آمریکا در این بیانیه یادآور شد که شواهدی مبنی بر اینکه این فرد به رغم تلاش، موفق به تأثیرگذاری بر آرای انتخاباتی شده باشد، وجود ندارد.

پریگوژین از طرف دادستان های دفتر مولر به کنترل شرکت مدیریتی و مشورتی «کنکورد» متهم شد؛ شرکتی که به نظارت بر فعالیت ستادی تبلیغاتی برای حمایت از ترامپ به منظور پیروزی در انتخابات ۲۰۱۶ کمک کرد.

وکلای مدافع شرکت کنکورد، هر گونه تخلفی را رد کرده و در صدد ابطال اتهام های جنایی علیه این شرکت برآمده اند.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین ۶ عضو دیگر شرکت روسی آژانس تحقیقات اینترنتی را تحریم کرد.

نتیجه تحقیقات مولر نشان داد که ترامپ در سال نخست ریاست جمهوری اش، در روند اجرای عدالت کارشکنی کرده است.  

پرونده دخالت روسیه در حالی بسته شد که فشارهای مربوط به آن تا انتخابات ۲۰۲۰ از سوی دموکرات ها باقی خواهد ماند.

در گزارش مولر آمده است: شواهدی که در خصوص رفتار و نیات رئیس جمهوری به دست آوردیم، مسائل دشواری را مطرح می کند که مانع از آن می شود تا با قاطعیت حکم دهیم که تخلفی روی نداده است. از همین رو، این گزارش در حالی که نتیجه گیری نمی کند که رئیس جمهوری تخلفی مرتکب نشده، در عین حال او را نیز تبرئه نمی کند.

مولر نتیجه گیری کرد که روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ با کمک آژانس تحقیقات اینترنتی و از طریق شبکه های اجتماعی برای افزایش شانس پیروزی ترامپ تلاش و در آن انتخابات دخالت کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز