پروتئینی که سلول‌های سرطانی را هدف می‌گیرد

۱۳۹۸/۰۷/۱۰ - ۰۲:۱۰:۵۹
کد خبر: ۹۰۵۹۲۵
پروتئین بتا گالاکتوسید مولکولی است که دائما توسط سلول‌های ایمنی بدن ساخته می‌شود می‌تواند سلول‌های سرطانی را هدف بگیرد و آن‌ها را از بین ببرد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ تحقیقات نشان می‌دهد، پروتئین بتاگالاکتوسید که در سیستم ایمنی بدن وجود دارد می‌تواند با موفقیت سلول‌های سرطانی را هدف بگیرد و از بین ببرد.
پروتئین بتا گالاکتوسید مولکولی است که دائما توسط سلول‌های ایمنی بدن ساخته می‌شود می‌تواند سلول‌های سرطانی را هدف بگیرد و آن‌ها را از بین ببرد. این مولکول همچنین می‌تواند سلول‌های سرطانی را برای سیستم ایمنی بدن قابل مشاهده و آن را وادار کند در برابر سلول‌های سرطانی واکنش نشان دهد و مانع از بازگشت این بیماری شود.

«لیویو مالوچی» مسوول این تحقیق از دانشگاه کینگز کالج لندن می‌گوید: ویژگی ضد تومور این مولکول، انتخابی است و برای سلول‌های عادی زیانبار نیست. این مو لکول علیه سلول‌های سرطانی مهاجم کولورکتال (روده بزرگ) و طیف وسیعی از دیگر سلول‌های سرطانی که نسبت به درمان‌های رایج کنونی مقاوم هستند وارد عمل می‌شود.

وی افزود: این تحقیق شواهدی تجربی از یک راهکار طبیعی بدن را در اختیار ما می‌گذارد که در آن هدف قرار دادن سلول‌های سرطانی و واکنش سیستم ایمنی برای نشان دادن پاسخ فوری و بلند مدت علیه سلول‌های مهاجم سرطانی با هم ترکیب شده است.

بنابر این تحقیق، پیشرفت‌های مهمی در درمان‌های ضد سرطان در دهه اخیر اتفاق افتاده، اما این درمان‌ها تنها در مورد تعداد کمی از بیماران موثر بوده است و نیاز به پیشرفت‌های بیشتری وجود دارد. نیاز به برانگیختن سیستم ایمنی برای اطمینان از حفاظت بلند مدت علیه بازگشت مجدد سرطان از هر چیزی مهم‌تر است.


در این تحقیق همچنین آمده است که روش‌های کنونی برای رسیدن به این هدف، شامل کشتن سلول‌ها با استفاده از شیمی درمانی و دیگر روش‌ها است که می‌تواند مضر باشد و نتایج نامشخصی داشته باشد.

مالوچی در ادامه میگوید: آشنا شدن مراکز درمانی با این ملکول می‌تواند یک فرصت درمانی تازه را ایجاد کند که به طور امن دو ویژگی کشتن سلول‌های سرطانی و برانگیختگی سیستم ایمنی علیه بازگشت دوباره بیماری را با هم ترکیب می‌کند که گامی مهم برای درمان سرطان خواهد بود.

 

 

نظر شما