واکنش ترکیه به تهدید ترامپ

۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۲۰:۵۸:۳۵
کد خبر: ۹۰۹۱۹۳
واکنش ترکیه به تهدید ترامپ
معاون اردوغان در پاسخ به تهدید ترامپ مبنی بر نابودی اقتصاد ترکیه، مدعی شد، ترکیه زیر بار هیچ تهدیدی نمی‌رود.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ «علی فؤاد اوکتای» معاون «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (سه‌شنبه) پاسخ توئیت شب گذشته دونالد ترامپ را داد و گفت که پیام ترکیه به جامعه جهانی واضح است؛ اینکه ترکیه زیر بار تهدیدات نمی‌رود.

به نوشته عربی‌۲۱، او که در دانشگاه «غازی» در شهر آنکارا سخن می‌گفت؛ مدعی شد: «ترکیه تروریست‌هایی که مرزهای جنوبی ما را تهدید می‌کنند را سرکوب خواهد کرد و به پناهجویان این فرصت را خواهد داد تا داوطلبانه به کشور خود باز گردند.»

ترامپ شب گذشته در توئیتی نوشته بود: «اگر ترکیه هرگونه اقدامی خارج از چارچوب اجازه داده شده در سوریه انجام دهد اقتصادشان را همان طور که قبلا انجام داده‌ام به طور کامل نابود خواهم کرد.»

اردوغان روز شنبه گذشته تهدید کرد که ارتش ترکیه به زودی عملیات زمینی و هوایی همزمانی را برای «استقرار صلح و ثبات» در مناطق شرقی رودخانه فرات در سوریه علیه یگان‌های مدافع خلق (YPG) اجرا می‌کند.

تهدید اردوغان اکنون با چراغ سبز آمریکا همراه شده و نظامیان آمریکایی روز دوشنبه (دیروز) از مواضع شمال شرقی سوریه عقب‌نشینی کردند. اقدامی که به عقیده کردها مصداق «خنجر از پشت» محسوب می‌شود.

منبع:فارس

 

نظر شما