ادعای سناتور گراهام درباره نفت سوریه

۱۳۹۸/۰۸/۰۳ - ۰۷:۳۰:۵۵
کد خبر: ۹۱۵۹۷۴
ادعای سناتور گراهام درباره نفت سوریه
«لیندسی گراهام» سناتور جمهوریخواه گفت: پنتاگون در حال تدوین طرحی است تا مانع از بازگشت داعش به سوریه شده و در عین حال نفت آن کشور به دست ایران یا داعش نیفتد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از رویترز، این سناتور ایالت کارولینای جنوبی پس از دریافت گزارشی توجیهی از «مارک مایلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درکاخ  سفید، به خبرنگاران گفت: این طرح توسط ستاد مشترک ارتش تدوین می‌شود و به نظرم کارآمد خواهد بود.

وی در یک ادعای خنده‌دار اظهار کرد: این طرح آنچه را که برای ممانعت از بازگشت داعش و جلوگیری از دست یافتن ایران و داعش به نفت لازم است، به ما خواهد داد.
گراهام افزود: من به نوعی معتقدم که طرحی در حال تدوین است که اهداف اساسی ما در سوریه را تأمین می‌کند.
 صحبت‌های این سناتور جمهوریخواه در حالی مطرح می شود که ایران از جمله کشورهایی است که بزرگ‌ترین منابع نفت و گاز جهان را داراست و چشمداشتی به منابع انرژی کشورهای دیگر ندارد.
این در حالی است که آمریکا به نفت اندک سوریه نیز چشم دوخته و قصد دارد شبه‌نظامیان تحت حمایتش و نظامیانش را برای تأمین مطامع واشنگتن به سمت میادین نفتی سوریه گسیل کند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه در توئیتی خطاب به نیروهای کُرد شمال سوریه، نوشت: زمان آن فرا رسیده که کُردها به منطقه‌ای در سوریه بروند که میادین نفتی وجود دارد.
ترامپ همچنین نوشت: آمریکا هرگز به داعش اجازه نخواهد داد تا دوباره بر این میادین نفتی کنترل پیدا کند.
پیش‌تر «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا اعلام کرده بود که پنتاگون در نظر دارد شماری از نظامیان آمریکایی را برای محافظت از میادین نفتی در شمال شرق سوریه مستقر کند تا نفت به دست نیروهای داعش و گروه‌های دیگر نیفتد.

نظر شما