طی کنفرانس خبری اعلام کرد

ادعای اردوغان درباره دستیابی به اهداف عملیات در سوریه

۱۳۹۸/۰۸/۱۶ - ۱۲:۳۳:۴۱
کد خبر: ۹۲۱۰۹۸
ادعای اردوغان درباره دستیابی به اهداف عملیات در سوریه
رئیس جمهور ترکیه ادعا کرد: اهداف عملیات "چشمه صلح" از طریق میدان‌های نبرد و همچنین گفتگو محقق شد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر‎؛ رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه قبل از عزیمت به مجارستان در کنفرانس خبری گفت: عملیات "چشمه صلح" به منزله فرصتی بود تا کشور‌های دوست و غیر دوست را بشناسیم و اهداف این عملیات از طریق میدان‌های نبرد و همچنین گفتگو محقق شد.

اردوغان با اشاره به اینکه تروریست‌ها هنوز از منطقه امن در شمال سوریه عقب نشینی نکرده اند گفت: گروه‌های تروریستی هنوز به حملات خود علیه ما در شمال سوریه ادامه می‌دهند و همچنان در انتظار تلاش‌های واشنگتن برای اجرای توافق خود هستیم.

اردوغان درباره سفر خود به واشنگتن و تلاش برای گفتگو با آمریکائیها گفت: با همه سیاستمداران مشورت کردم و پس از مشاورات گسترده، تصمیم به رفتن به آمریکا گرفتم.

به گفته اردوغان آمریکا کشوری تاثیرگذار است و جای تاسف دارد که این کشور کمک‌هایی برای تروریست‌ها ارسال می‌کند.

رئیس جمهور ترکیه بار دیگر به بازداشت خانواده بغدادی اشاره کرد و افزود: اعضای خانواده البغدادی را هنگام تلاش برای ورود به خاک ترکیه، بازداشت کردیم و دستگاه قضایی درباره سرنوشت آن‌ها تصمیم گیری خواهد کرد.

اردوغان ار اروپائیها هم گله کرد: فدراسیون فوتبال اروپا با بازیکنان ما به شکل غیر قانونی رفتار می‌کند و سیاست و ورزش با هم درآمیخته شده است.

رئیس جمهور ترکیه احزاب مخالف را مورد انتقاد قرار داد . گفت رهبر حزب جمهوریخواه خلق از شمار تروریست‌هایی که ترکیه با آن‌ها مواجه است، آگاهی ندارد. این در حالی است که برای مبارزه با آنها، در سطح زیادی تلاش کردیم.

منبع:صدا و سیما

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز