توافق بیهوده سعودی و امارات

۱۳۹۸/۰۸/۱۶ - ۱۷:۱۵:۱۰
کد خبر: ۹۲۱۱۸۷
مردم یمن این توافق را به منزله فصل جدیدی برای تجزیه یمن و توافقی بیهوده می‌دانند

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ سران سعودی و امارات ناظر بر توافقی بین دولت منصور هادی و به اصطلاح شورای انتقالی جنوب بودند که به تشکیل دولتی برای حکومت بر شمال و جنوب و تعیین برخی استانداران و مدیران امنیتی در استان‌های جنوبی یمن حکم می‌کند.

مردم یمن این توافق را به منزله فصل جدیدی برای تجزیه یمن و توافقی بیهوده می‌دانند. همانند طرح برخی کشور‌های حاشیه خلیج فارس که به شکست منجر شد و نظام علی عبدالله صالح را وادار به ترک حکومت کرد.
محمد علی حوثی عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله در موضعگیری‌ خود اعلام کرد: ملت یمن به این توافق اهمیت نمی‌دهد و بر نامشروع بودن کشور‌های متجاوز و بند هفتم قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت تاکید می‌کند. شورای نجات ملی جنوب اعلام کرد: این توافق به اشغالگری سعودی‌ها مشروعیت می‌بخشد و حق اداره امور کشور را به آن واگذار می‌کند.
برخی مسئولان دولت منصور هادی رییس جمهور مستعفی هم بر این باور بودند که این توافق به ائتلاف متجاوز برای اداره کشور، مشروعیت بخشید و دولت هادی به طرفی شبیه جدایی طلبان تبدیل شد.

کارشناسان آمریکایی، علل زیادی را برای شکست این توافق برشمردند: ابهام در نحوه ادغام افراد مسلح دو طرف در یک واحد نظامی و اینکه، کدام طرف سمت نخست وزیری، وزارت دفاع و کشور را برعهده خواهد داشت؟ همین دلایل، برای شکست توافق، آن هم پیش از شکل گیری آن، کافی است. 

منبع:صداوسیما

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز