سلامت روده‌تان را با این ماده غذایی تضمین کنید

۱۳۹۸/۰۸/۲۸ - ۰۷:۲۸:۱۰
کد خبر: ۹۲۵۸۱۱
سلامت روده‌تان را با این ماده غذایی تضمین کنید
اضافه کردن گردو به رژیم غذایی، تنوع باکتری‌ها در روده را افزایش می‌دهد. بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که تنوع باکتریایی کمتر در روده با ابتلا به چاقی و بیماری‌های دیگر مانند بیماری‌های التهابی روده مرتبط است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ گردو‌ها سرشار از فیبر، اسید آلفا لینولئیک (نوعی اسید چرب ضروری)، منگنز، بیوتین و دیگر مواد مغذی تقویت‌کننده هستند و همواره مورد توجه محققان بوده‌اند. یکی از مطالعات اخیر درباره این مغز‌های خام نشان می‌دهد که مصرف گردو می‌تواند تغییرات مثبتی را در سطح باکتری‌ها روده به‌وجود بیاورد و درنتیجه سلامت روده‌ها تقویت کند. گزارشی از این مطالعه در The Journal of Nutritional Biochemistry منتشر شده است. محققان در این مطالعه، گردو را به رژیم غذایی گروهی از موش‌های آزمایشگاهی اضافه کردند و گروه کنترل را هم بدون استفاده از گردو مورد بررسی قرار دادند.

بعد از اندازه‌گیری تعداد باکتری‌ها و ارزیابی نوع باکتری‌ها در روده آن‌ها، محققان متوجه شدند که وضعیت باکتری‌های روده در موش‌های مصرف‌کننده گردو تغییر کرده است. درواقع، مصرف گردو با دو فایده مثبت در روده موش‌های آزمایشگاهی همراه بود: تغییر در ظرفیت عملکردی روده‌ها و افزایش تعداد باکتری‌های مفید در روده. دکتر بیرلی (مسئول این مطالعه) می‌گوید: «ما متوجه شدیم که اضافه کردن گردو به رژیم غذایی، تنوع باکتری‌ها در روده را افزایش می‌دهد. بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که تنوع باکتریایی کمتر در روده با ابتلا به چاقی و بیماری‌های دیگر مانند بیماری‌های التهابی روده مرتبط است. گردوها، میزان چندین باکتری مهم مانند لاکتوباسیلوس را در روده بیشتر می‌کنند». به‌گفته، هرچه تنوع باکتریایی در روده افراد بیشتر باشد، سلامت عمومی افراد هم در وضعیت بهتری قرار می‌گیرد.

نظر شما
پرونده ویژه