آیا دونالدترامپ در معرض ابتلا به آلزایمر است؟

۱۳۹۸/۰۸/۲۹ - ۱۳:۳۶:۵۷
کد خبر: ۹۲۶۳۱۴
آیا دونالدترامپ در معرض ابتلا به آلزایمر است؟
یک مقام ارشد کاخ‌سفید که نام وی اعلام نشده است در جدیدترین کتاب خود در خصوص بحران ذهنی دونالد ترامپ هشدار داده است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، یک مقام ارشد کاخ‌سفید در جدیدترین کتاب خود تحت عنوان «یک هشدار» (A Warning) که بدون ذکر نام وی چاپ شده است به بحران ذهنی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در دهه هفتاد عمرش اشاره کرده است.

این کتاب که از روز گذشته در قفسه‌های کتاب فروشی‌ها در اختیار عموم قرار گرفته است در خصوص رفتار‌های ترامپ هشدار می‌دهد.

این مقام ناشناس کاخ سفید در بخشی از کتاب ۲۶۰ صفحه‌ای خود گفته است: «ترامپ در به خاطر آوردن آنچه می‌گوید یا آنچه که به او گفته می‌شود با مشکل مواجه است». او در این کتاب اعتراف می‌کند که صلاحیت تشخیص تیزفهمی ذهنی رئیس جمهور آمریکا را ندارد، ولی طبق اظهارات افرادی که زمان خود را با ترامپ می‌گذرانند، مشخص است که او در به خاطر سپردن آنچه خودش می‌گوید یا به او می‌گویند ناتوان است و همین امر باعث ناراحتی مخاطبان او شده است.

در بخشی از این کتاب آمده است: «او لکنت دارد، با عجله حرف می‌زند، گیج و سردرگم است، به راحتی تحریک می‌شود و واکنش نشان می‌دهد و در ترکیب بندی اطلاعات مشکل دارد. نزدیکان او می‌گویند رئیس جمهور نمی‌تواند آنچه را که گفته یا به او گفته شده است را به خاطر بیاورد.»

این نویسنده در کتاب خود آورده است: «آمریکایی‌ها عادت کرده‌اند تا کلماتی را که از دهان او خارج می‌شود، انکار کنند. گاهی اوقات این کار برای جلوگیری از مسئولیت دادن به اوست. آن‌ها می‌گویند اغلب اوقات به نظر می‌رسد ترامپ واقعا رویداد‌های مهم را به خاطر نمی‌آورد.»

یک نمونه بارز از فراموشکاری ترامپ به زمانی باز می‌گردد که او گفته بود تا به حال درباره توفان مقوله ۵ چیزی نشنیده است. این در حالی است که طی چند سال گذشته دست کم چهار توفان مقوله ۵ در آمریکا رخ داده است.

این مقام کاخ سفید در کتاب خود می‌نویسد: «در حالی که ترامپ اغلب ادعا کرده است که بسیار باهوش و در برخی مسائل کارشناس است، ولی اطرافیان او می‌گویند زمانی که قصد دارد هوشمندانه سخنرانی کند، چهره اش دگرگون می‌شود. به همین دلیل است که برخی مقامات ارشد پشت در‌های بسته او را احمق و کودن در اندازه دانش آموز کلاس پنجم یا ششم معرفی می‌کنند.»

این نویسنده ناشناس با اشاره به اینکه ترامپ توانایی چندانی در یادآوری اصطلاحات اساسی ندارد، معتقد است او از «تنبلی فکری» رنج می‌برد و در خواندن و حفظ کلمات و به یاد سپردن آن‌ها مشکل دارد. به همین دلیل است که افرادی که زمان خود را با ترامپ می‌گذرانند بر این باورند که او درباره خود و کشورش دروغ می‌گوید.

نظر شما
پرونده ویژه