بوریس جانسون خطاب به ترامپ

در انتخابات انگلیس مداخله نکن

۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۰۸:۲۷:۲۳
کد خبر: ۹۳۰۲۳۷
خیلی خوب است رئیس جمهور آمریکا زمانی که هفته آینده برای شرکت در اجلاس ناتو به لندن سفر می‌کند، در انتخابات انگلیس مداخله نکند

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از رویترز ، بوریس جانسون، ابراز امیدواری کرد دونالد ترامپ هنگام سفر به انگلیس در انتخابات این کشور مداخله نکند.
 نخست وزیر انگلیس  گفت: خیلی خوب خواهد شد اگر رئیس جمهور آمریکا زمانی که هفته آینده برای شرکت در اجلاس ناتو به لندن سفر می‌کند، در انتخابات انگلیس مداخله نکند.
ترامپ در ماه اکتبر با بیان اینکه جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس، گزینه نامناسبی برای نخست‌وزیری خواهد بود، تاکید کرد، جانسون باید با نایجل فاراژ، رهبر حزب برگزیت، به توافق دست یابد.
روز جمعه یک مقام ارشد دولت ترامپ، به خبرنگاران گفت: ترامپ از هیچی آگاهی ندارد و باز هم در انتخابات دیگر کشور‌ها مداخله می‌کند اما محافظه کاران ارشد انگلیس نگرانند که مبادا ترامپ زمانی که در لندن است، آنهم تنها یک هفته پیش از انتخابات ۱۲ دسامبر بر مبارزات تبلیغاتی تاثیر بگذارد. نتایج نظرسنجی‌ها از آن حکایت دارد که جانسون احتمالا برنده انتخابات خواهد بود.
جانسون ۵۵ ساله، در گفتگو با رادیو ال بی سی [LBC]گفت: بهترین کار برای دوستان و متحدان نزدیکی مانند آمریکا و انگلیس این است که در انتخابات یکدیگر مداخله نکنند.
وی گفته است اگر برسر قدرت بماند، تا ۳۱ ژانویه برگزیت را اجرایی می‌کند، آنهم پس از حدود چهار سال بحران سیاسی در پی همه پرسی سال ۲۰۱۶ [۱۳۹۵]که در آن مردم انگلیس به خارج شدن کشورشان از اتحادیه اروپا رای مثبت دادند.
نخست وزیر انگلیس گفت: قصد دارد دولت را برای یک برگزیت بدون توافق احتمالی آماده کند. در این صورت انگلیس بدون دستیابی به توافق با بروکسل، اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد و احتمالا خود را با بی ثباتی‌های اقتصادی بیشتری مواجه خواهد کرد.

نظر شما