اگردیابت دارید از این ورزش‌ها غافل نشوید

۱۳۹۸/۰۹/۱۳ - ۰۵:۳۸:۲۷
کد خبر: ۹۳۱۷۹۸
اگردیابت دارید از این ورزش‌ها غافل نشوید
حرکات ورزشی همچنین سطح انرژی روزانه شما را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود شب‌ها بهتر بخوابید. در ادامه می‌خواهیم ورزش‌هایی را که خانم‌های دیابتی باید انجام دهند معرفی کنیم.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ انجام حرکات ورزشی برای افراد مبتلا به دیابت ضروری است، زیرا با ورزش کردن قند خون پایین می‌آید و تنظیم می‌شود. همچنین سطح انرژی روزانه شما را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود شب‌ها بهتر بخوابید. در ادامه می‌خواهیم ورزش‌هایی را که خانم‌های دیابتی باید انجام دهند معرفی کنیم.

پیاده روی: یکی از راحت‌ترین فعالیت‌های ورزشی پیاده‌روی است. شما می‌توانید سه تا چهار بار در هفته به صورت نیم تا یک ساعت با پیاده‌روی استرس خود را کاهش دهید و هوای تازه را به ریه‌هایتان برسانید. برای انجام همیشگی این فعالیت بهتر است با یک دوست همراه شوید و مسیری نزدیک منزل‌تان را انتخاب کنید. به این نکته توجه کنید که بازارگردی و خرید، پیاده‌روی محسوب نمی‌شود. شما باید یک مسیر مشخص را در یک مدت زمان معین به صورت بی‌وقفه راه بروید.

باغبانی: تعجب نکنید درست است باغبانی نوعی ورزش هوازی محسوب می‌شود. اگر به گل و گیاه علاقه دارید بهترین راه ورزش این است که ساعت‌هایی را در باغچه بگذرانید و با بیل زدن و خم و راست شدن در باغچه منزلتان ضربان قلب خود را افزایش دهید. در این حالت سطح قند خون پایین می‌آید.

شنا: شنا یکی از معدود ورزش‌هایی است که عضلات بالاتنه و پایین تنه شما را به صورت همزمان درگیر می‌کند همچنین این ورزش افزون بر پایین آوردن قند خون برای قلب هم مفید است و کلسترول خون شما را نیز پایین می‌آورد و البته کالری‌سوزی زیادی هم دارد.

ورزش‌های قدرتی: از انجام ورزش‌های قدرتی نترسید این دسته از حرکات افزون بر قوی کردن عضلات و پایین آوردن قند خون به استحکام استخوان‌ها نیز کمک می‌کند. همیشه یکی از دغدغه‌های خانم‌ها قوی بودن استخوان‌های آن‌هاست پس با انجام این ورزش‌ها با یک تیر دو نشان زده‌اید. از حرکات قدرتی می‌توان شنای سوئدی، لانگز و اسکوات را نام برد. بهتر است این حرکات را دوبار در هفته انجام دهید.

بالا رفتن از پله: آسان‌ترین روش برای سوزاندن کالری بالا رفتن از پله‌هاست. اگر دیابت نوع ۲ دارید به جای این که روزانه در محل کار یا مراکز خرید از آسانسور استفاده کنید از پله‌ها بالا بروید البته نباید بیشتر از ۳ دقیقه در یک ساعت این کار را انجام دهید و بهتر است در سن زیر ۴۵ سال باشید. بالا رفتن از پله، قلب و ریه را حسابی درگیر می‌کند و قند خونتان را نیز پایین می‌آورد.

دوچرخه: یکی دیگر از راه‌های مبارزه با بیماری دیابت، دوچرخه سواری است. با ۳۰ دقیقه دوچرخه سواری سه تا پنج بار در هفته می‌توانید ضربان قلبتان را بالا ببرید و قند خونتان را کنترل کنید.

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما