ترامپ از احتمال استفاده نیروی نظامی علیه کره شمالی گفت

۱۳۹۸/۰۹/۱۳ - ۰۶:۵۰:۰۶
کد خبر: ۹۳۱۸۰۱
ترامپ از احتمال استفاده نیروی نظامی علیه کره شمالی گفت
دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در واکنش به اظهارات یک مقام کره شمالی که هشدار داده بود مهلت پایان سال میلادی برای مذاکرات خلع سلاح هسته ای میان دو کشور رو به پایان است، گفت: آمریکا ممکن است در صورت نیاز علیه کره شمالی از نیروی نظامی استفاده کند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ یونهاپ روز چهارشنبه گزارش کرد در عین حال رئیس جمهوری آمریکا بر روابط شخصی نزدیک خود با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی تاکید کرد و اظهار امیدواری کرد کیم به تعهد خود برای برچیدن برنامه تسلیحات هسته ای کشورش عمل کند.

ترامپ در جمع خبرنگاران در لندن جایی که وی برای شرکت در نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) حضور دارد، گفت: ما قدرتمندترین نیروی نظامی را که تاکنون داشته ایم داریم و قدرتمندترین کشور جهان هستیم اما نیازی به استفاده از آن نداریم ولی اگر مجبور باشیم از آن استفاده خواهیم کرد.

ترامپ پیش از این در سال 2017 میلادی زمانی که تنش شدید در مورد آزمایش های هسته ای و موشک های بالستیک بین قاره ای میان آمریکا و کره شمالی روی داد تهدید کرده بود که کره شمالی را کاملاً از بین خواهد برد.

"رای تائه سونگ" معاون امور آمریکای کره شمالی وزیر امور خارجه کره شمالی روز گذشته در بیانیه ای از ایالات متحده خواسته بود برای نجات مذاکرات نقش خود را انجام دهد. بعد از شکست مذاکرات ترامپ و کیم در ویتنام، کره شمالی هشدار داده است که اگر ایالات متحده نتواند تا پایان سال پیشنهادی قابل قبول ارایه کند، به دنبال "راه جدیدی" خواهد بود.

معاون وزیر خارجه کره شمالی گفته بود این کشور تاکنون همه کارها را با شفافیت و بدون مخفی کاری انجام داده است و نیازی به مخفی کردن آنچه از الان به بعد هم انجام می دهد، ندارد پیونگ یانگ نهایت تلاش خود را برای پایبندی به گام های مهمی که برداشته است، به کار بسته است بقیه کارهایی که اکنون باید انجام شود به عهده آمریکا است. 

نظر شما