واکنش ترامپ به احتمال تشدید تنش با کره‌شمالی

۱۳۹۸/۰۹/۱۷ - ۰۸:۵۰:۳۶
کد خبر: ۹۳۳۴۷۸
واکنش ترامپ به احتمال تشدید تنش با کره‌شمالی
رئیس جمهور آمریکا شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران گفت که وی رابطه بسیار خوبی با رهبر کره‌شمالی داشته و فکر نمی‌کند در سالی که انتخابات آمریکا در پیش است رهبر کره‌شمالی بخواهد در آن مداخله کند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران گفت اگر کره‌شمالی اقدام خصمانه‌ای بکند وی شگفت زده خواهد شد.

وی گفت: «من روابط بسیار خوبی با "کیم‌جونگ‌اون" (رهبر کره‌شمالی) دارم و معتقدم که هر دو می‌خواهیم این رابطه را حفظ کنیم.»

رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت: «وی می‌داند که من انتخابات در پیش دارم و فکر نمی‌کنم که بخواهد در آن مداخله کند.»

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که «کیم سانگ» نماینده کره‌شمالی در سازمان ملل روز شنبه درخواست آمریکا برای «مذاکرات پایدار و اساسی» را رد کرده و گفت که خلع سلاح اتمی که توسط دولت ترامپ دنبال می‌شده از «میز مذاکرات خارج شده است.» (جزئیات بیشتر)

رهبر کره‌شمالی ضرب الاجل پایان سال جاری میلادی را برای دستیابی به توافقی برای خلع سلاح اتمی با آمریکا تعیین کرده، اما این مذاکرات چند ماه است که متوقف شده و باعث افزایش تنش‌ها در روابط با کره‌جنوبی و آمریکا شده است.

ترامپ در ادامه سخنانش در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره احتمال شرکت در جلسه استماع استیضاح روز دوشنبه در مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «چیزی از این گفت‌وگوها خارج نمی‌شود.»

«نانسی پلوسی» رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا روز پنج‌شنبه با بیان اینکه بر اساس شواهد، تخلفات دونالد ترامپ محرز شده، رسما دستور نگارش طرح استیضاح وی را صادر کرد.

پلوسی که روز چهارشنبه برای بررسی نحوه پیشبرد روند استیضاح و گام‌های بعدی در این مسیر با هم‌حزبی‌هایش جلسه گذاشته بود، روز پنجشنبه در یک نشست خبری گفت: «رئیس‌جمهور از قدرت خود سوء استفاده کرده، امنیت ملی ما را تضعیف کرده است و سلامت انتخابات‌های ما را خدشه‌دار کرده است.»

منبع:فارس

نظر شما