ترامپ کیم را تهدید کرد

۱۳۹۸/۰۹/۱۷ - ۱۸:۳۱:۳۶
کد خبر: ۹۳۳۸۷۴
ترامپ کیم را تهدید کرد
رئیس‌جمهور آمریکا تهدید کرد در صورتی که کره شمالی «اقدام خصمانه‌ای» انجام دهد، «همه چیز» را از دست می‌دهد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ با ادامه بن‌بست در مذاکرات میان آمریکا و کره شمالی، لحن صحبت‌های دو طرف هر روز بیش از پیش خصمانه و تهدیدآمیز می‌شود.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا امروز (یکشنبه) با اشاره به ادعای احتمال دخالت کره شمالی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده آمریکا، به تهدید «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی پرداخت و گفت اگر پیونگ یانگ رفتاری «خصمانه» داشته باشد، «همه‌ چیز» را از دست می‌دهد.

وی در توییتر نوشت: «کیم جونگ اون فوق‌العاده باهوش است و [می‌داند] اگر خصمانه رفتار کند، خیلی چیزها، در واقع همه چیزش را، از دست می‌دهد. او با من در سنگاپور توافق قدرتمندی برای خلع سلاح اتمی امضا کرد. او نمی‌خواهد روابط ویژه خود با رئیس‌جمهور ایالات متحده را از دست بدهد یا در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده در ماه نوامبر مداخله کند.»

ترامپ افزود: «کره شمالی تحت رهبری کیم جونگ اون پتانسیل اقتصادی عظیمی دارد، اما باید همانطور که قول داده، خلع سلاح اتمی شود. ناتو، چین، روسیه، ژاپن و کل جهان در این موضوع متحد هستند.»

اظهارات ترامپ یک روز پس از آن مطرح می‌شود که «کیم سانگ» نماینده کره‌شمالی در سازمان ملل متحد گفت با ادامه کارشکنی واشنگتن در مذاکرات دوجانبه، پیونگ‌یانگ مسئله خلع سلاح اتمی را از روی میز مذاکره حذف کرده و دیگر حاضر به انجام این کار نیست.

ترامپ و کیم اولین سران آمریکا و کره شمالی هستند که به طور مستقیم با یکدیگر دیدار کرده‌اند. با وجود سه دیدار صورت گرفته میان این دو، خودداری واشنگتن از رفع بخشی از تحریم‌های کره شمالی، عملا گفت‌وگوها را به بن‌بست رسانده است. پیونگ‌یانگ واشنگتن را به تلاش برای وقت‌کشی و موکول کردن گفت‌وگوها به بعد از انتخابات متهم کرده است.

نظر شما
پرونده ویژه