مأموریت سری بالگردهای ارتش آمریکا بر فراز واشنگتن

۱۳۹۸/۰۹/۲۴ - ۰۸:۴۳:۲۵
کد خبر: ۹۳۶۵۱۱
مأموریت سری بالگردهای ارتش آمریکا بر فراز واشنگتن
ارتش آمریکا در برنامه‌ای سری که هدف آن مقابله با حملات بالقوه تروریستی عنوان شده، چند فروند بالگرد بلک هاوک خود را روزانه برفراز واشنگتن دی سی ویرجینیا به پرواز درمی‌آورد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ارتش آمریکا از بیم حملات بالقوه تروریستی و وقوع بلایای طبیعی ۱۰ فروند از بالگردهای «بلک هاوک-۶۰» خود را مامور پرواز بر فراز شهرهای «واشنگتن‌دی‌سی» و «ویرجینیای شمالی» کرده است.

به نوشته پایگاه خبری «بلومبرگ» اینک سروصداهای ناشی از پرواز مدام این بالگردها موجب شکایت ساکنان منطقه شده است.

در گزارش بلومبرگ آمده است که این مأموریت به درخواست پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) از کنگره در ماه سپتامبر (شهریور) آغاز شده و ۱.۵۵ میلیون دلار از سوی کنگره برای نگهداری هواپیماها، خدمه هوایی و پروازهای ویژه اختصاص داده شده است. پنتاگون در آن برهه اعلام کرد که بدون بودجه اضافی، ارتش قادر به انجام این مأموریت سری نخواهد بود. ارتش آمریکا در ماه سپتامبر (شهریور) و هنگام درخواست بودجه از کنگره به طور تصادفی انجام این ماموریت را اذعان کرد.

سرهنگ «سانست بلینسکی» سخنگوی منطقه نظامی واشنگتن با توضیح درباره بخشی از جزئیات این مأموریت گفت که با این عملیات اطمینان حاصل می‌شود که ارتش آمریکا آماده واکنش نشان دادن به یک فاجعه طبیعی یا حملات تروریستی است.

این سخنگوی نظامی ارتش آمریکا گفته است که پرواز بالگردهای بلک هاوک اینک به طور دائم بر فراز شهر واشنگتن و بر فراز کنگره آمریکا انجام می‌شود.

چندی قبل در شهر واشنگتن وضعیت اضطراری اعلام شد و متعاقب آن چند فروند جنگنده نیروی هوایی ارتش آمریکا بر فراز پایتخت به پرواز در آمدند، اما بعدا مشخص شد که عامل اخلال در حریم هوایی واشنگتن پرواز دسته‌ای از پرندگان بوده است.

منبع:فارس

نظر شما