آژیر خطری که اشتباهی به صدا در آمد

۱۳۹۸/۱۰/۰۷ - ۰۶:۴۸:۴۱
کد خبر: ۹۴۱۹۷۸
آژیر خطری که اشتباهی به صدا در آمد
همزمان با افزایش نگرانی‌ها پیرامون "هدیه کریسمس" پیونگ یانگ به واشنگتن، آژیر خطر پایگاه نظامیان آمریکایی مستقر در کره جنوبی شب گذشته (پنجشنبه شب) به طور تصادفی به صدا در آمد و سربازان سراسیمه به سوی تجهیزات جنگی خود دویدند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ یونهاپ، خبرگزاری رسمی کره جنوبی روز شنبه گزارش کرد این حادثه در کمپ کیسی (Casey) در دونگدوچون واقع در ۴۰ کیلومتری شمال سئول، نزدیکترین پایگاه ارتش ایالات متحده به مرز کره شمالی رخ داده است.  

در همین حال سرهنگ دوم مارتین کریتون سخنگوی لشکر ۲ پیاده نظام آمریکا در کره جنوبی، این اقدام را یک  "خطای انسانی" خواند و گفت اما همین زنگ هشدار دروغین باعث شده بود که سربازان با لباس کامل در محوطه حاضر شوند.

پیش از این؛ شبکه خبری «ان. اچ. کی» ژاپن نیز به اشتباهی اخباری را در مورد شلیک یک موشک از سوی کره شمالی به آب‌های شرقی ژاپن منتشر کرده بود این شبکه خبری ساعتی بعد ضمن عذرخواهی از مخاطبان اعلام کرد چنین خبری واقعیت ندارد و تنها یک هشدار برای تمرین رسانه‌ای بوده است.

در پی به بن‌بست رسیدن مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای میان آمریکا و کره شمالی، پیونگ یانگ تا پایان سال ۲۰۱۹ به واشنگتن فرصت داده تا بستر مناسب برای توافق را فراهم کند پیونگ یانگ همچنین تهدید کرده است در صورتی که آمریکا تا پایان این مهلت کاری برای ازسرگیری مذاکرات نکند، یک «هدیه کریسمس» به واشنگتن خواهد داد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه (۳ دی ۹۸) در واکنش به هدیه کریسمس کره شمالی، گفت که ایالات متحده با آن با موفقیت برخورد می‌کند ترامپ در عین حال تاکید کرد که شاید این هدیه، هدیه خوبی باشد.

رئیس جمهوری آمریکا به خبرنگاران گفت: خواهیم دید که این سورپرایز چیست و با آن با موفقیت برخورد خواهیم کرد خواهیم دید که چه اتفاقی روی خواهد داد، شاید او (رهبر کره شمالی) برای من یک گلدان زیبا بفرستد.

ترامپ و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در ژوئن ۲۰۱۸ در سنگاپور دیدار و بیانیه مشترکی صادر کردند که طبق آن، پیونگ یانگ به عاری سازی شبه جزیره کره از تسلیحات هسته ای متعهد شد.

مذاکرات فوریه ترامپ و کیم در هانوی پس از رد درخواست کیم برای لغو تحریم های اقتصادی آمریکا در ازای واگذاری بخشی از تجهیزات هسته ای از سوی واشنگتن، متوقف شد.

نظر شما