واکنش معاون سیاسی سپاه درباره تهدید آمریکایی‌ها به ترور سردار قاآنی

۱۳۹۸/۱۱/۰۴ - ۱۴:۰۶:۵۴
کد خبر: ۹۵۴۸۷۶
واکنش معاون سیاسی سپاه درباره تهدید آمریکایی‌ها به ترور سردار قاآنی
سردار جوانی گفت: اگر آمریکا بخواهد دست به ترور جدید بزند، قطعاً زیان و خسارت‌های جدی‌تر و بیشتری خواهد دید.

 به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ سردار یدالله جوانی  درباره تهدید آمریکایی‌ها نسبت به ترور سردار قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه اظهار کرد: این اقدام آمریکا بنابر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه، به معنای ورود آشکار این کشور به مرحله ترور فرماندهان و شخصیت‌های ایرانی است و مرحله جدیدی محسوب می‌شود؛ چون پیش از این فقط چنین اقدامی در انحصار صهیونیست‌ها بود.

ورود آمریکا به مرحله آشکارسازی تروریسم دولتی

وی با بیان اینکه رژیم غاصب صهیونیستی تا به امروز تنها رژیمی بود که تروریسم دولتی خود را می‌پذیرفت، گفت: آمریکایی‌ها که بار‌ها دست به تروریسم دولتی زده‌اند، برخلاف صهیونیست‌ها آن را آشکار نمی‌کردند، اما برخلاف گذشته این‌بار تروریسم دولتی خود را آشکار می‌کنند و این به معنای ورود جدی این کشور به مرحله جدیدی از تروریسم دولتی محسوب می‌شود.

به گفته معاون سیاسی سپاه؛ از این به بعد با آشکار شدن تروریسم دولتی آمریکا باید اعلام کرد که دولت این کشور یک دولت تروریستی است.

آمریکا از خود بپرسد از ترور سردار سلیمانی چه سودی برده که به‌دنبال ترور سردار قاآنی است؟

جوانی بیان کرد: آمریکایی‌ها پیش از اینکه بخواهند به ترور سردار قاآنی دست بزنند باید از خود بپرسند از ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی چه سودی برده‌اند که می‌خواهند فرمانده جدید سپاه قدس را ترور کنند؟

اگر ایالات متحده دست به ترور جدید بزند، خسارت و زیان بیشتری خواهد دید

وی گفت: بیشتر صاحب‌نظران و کارشناسان بر این باور هستند که دستور ترور سردار سلیمانی از سوی رئیس جمهور تروریست آمریکا یک اشتباه تاریخی بود که او مرتکب شد و هزینه‌های بسیار سنگینی را برای این کشور در پی خواهد داشت؛ لذا اگر ایالات متحده دست به ترور جدید بزند، قطعاً زیان و خسارت‌های جدی‌تر و بیشتری خواهد دید.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به این پرسش که چرا دولت آمریکا تا به امروز از انتشار یکباره آمار کشته‌شدگان پایگاه آمریکایی عین‌الأسد خودداری کرده است؟ اظهار کرد: به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها برای اینکه اقدام جمهوری اسلامی ایران را در بمباران عین‌الأسد، فاقد ارزش جلوه دهند، تا به امروز از افشای آمار‌های واقعی خودداری کرده‌اند.

ترامپ اگر پاسخ حمله موشکی ایران را می‌داد با پاسخ‌های قاطعانه‌تر مواجه می‌شد

جوانی با اشاره به عدم پاسخ آمریکایی‌ها به موشک‌باران پایگاه عین‌الأسد گفت: ترامپ به خوبی می‌دانست اگر پاسخ حمله موشکی ما را می‌داد، با پاسخ‌های بعدی و قاطعانه جمهوری اسلامی مواجه می‌شد و آنگاه در وضعیتی قرار می‌گرفتند که تلفات و خسارت‌هایشان سنگین‌تر از قبل بود.

وی با بیان این مطلب که آمریکایی‌ها در شرایطی نیستند که بتوانند در مقابل جمهوری اسلامی بایستند و دست به اقدامات تهاجمی بزنند، یادآور شد: آمریکا خیلی آسیب‌پذیر شده؛ لذا سعی می‌کند تا موضوع عین‌الأسد را یک تلاش حداقلی از سوی کشورمان نشان دهد.

معاون سیاسی سپاه نخستین واکنش رسمی ترامپ بعد از بمباران عین‌الأسد را یک اشتباه بزرگ از سوی رئیس‌جمهور آمریکا عنوان کرد و گفت: او در نخستین واکنش رسمی خود به صراحت اعلام کرد «مردم آمریکا خوشحال باشید در عین‌الأسد هیچ سرباز آمریکایی آسیب ندیده است»، ولی الان به نوعی هر روز اخباری منتشر می‌شود که خلاف گفته ترامپ را نشان می‌دهد؛ لذا ترامپ مجبور است گفته‌های پیشین خود را توجیه کند.

جوانی ادامه داد: ضربه نیروی هوافضای سپاه به آمریکایی‌ها در عین‌الأسد هرچند در حد یک سیلی بود، اما واقعاً سیلی محکمی بود که به آن‌ها زده شد.

ترامپ در دروغ‌گویی از رؤسای جمهور قبلی آمریکا سبقت گرفته است

وی با بیان اینکه در ذهن مردم آمریکا این پرسش به وجود آمده که چرا رئیس‌جمهورشان با آن‌ها صادقانه رفتار نکرده است، تأکید کرد: در صورتی‌که همه می‌دانند در میان رؤسای جمهوری آمریکا، ترامپ بیشترین دروغ‌ها را گفته و از همه رؤسای جمهور پیشین در این خصوص سبقت گرفته است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران علت عدم افشای آمار دقیق کشته‌شدگان آمریکایی در عین‌الأسد را مرتبط با مسائل داخلی آمریکا دانست و گفت: وقتی پهپاد گلوبال هاوک توسط هوافضای سپاه منهدم شد، آمریکایی‌ها در مرحله اول این موضوع را انکار کردند، اما وقتی جمهوری اسلامی گفت به‌زودی قطعاتی از این پهپاد را به نمایش خواهد گذاشت، آن وقت مجبور شدند انهدام پهپاد را بپذیرند.

به گفته جوانی؛ آمریکا با انکار کشته‌شدگان عین‌الأسد می‌خواهد ناتوانی‌اش را در برابر جمهوری اسلامی پنهان کند و در مرحله بعدی به دنبال ایجاد شکاف داخلی در ایران است.

وی ثمره موشک‌باران پایگاه عین‌الأسد را برجای ماندن ده‌ها تلفات عنوان کرد که به مرور زمان آمار دقیق‌تری از آن منتشر خواهد شد.

منبع: آنا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز