زنی که سعودی ها را به وحشت انداخت

۱۳۹۸/۱۱/۰۵ - ۱۶:۲۰:۱۲
کد خبر: ۹۵۵۴۳۴
زنی که سعودی ها را به وحشت انداخت
روزنامه گاردین در گزارشی نوشت، «انیس کالامار» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد زنی است که به شدت پیگیر اقدامات ضد بشری عربستان است و اکنون در تلاش برای کشف جزئیات جدیدی از هک شدن تلفن‌ همراه موسس شرکت آمازون می باشد و با این اقدام خود سعودی ها را سخت به وحشت انداخته است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛گاردین در این گزارش به قلم «استفانی کرشگزنر» افزود : زنی وجود دارد که هیچ بودجه و دفتری ندارد اما عربستان را به وحشت انداخته است.

در ادامه این گزارش آمده است : دولت ها و سران کشورهای مختلف جهان از زمان روی کار آمدن محمد بن سلمان ولیعهد در سال ۲۰۱۷ بر تخلفات خطرناک حقوق بشری عربستان مانند قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار چشم بستند اما زنی پیدا شده که در مبارزه با اقدامات ضد بشری عربستان، جسارت و شجاعت از خود نشان داده است.

این گزارش افزود: نام این زن، انیس کالامار است. کارشناس حقوق بشری که در زمینه قتل بدون محاکمه به طور مستقل با سازمان ملل همکاری می کند.  او همراه دوستش با فاش کردن جزئیاتی از هک شدن تلفن همراه «جف بزوس» موسس شرکت آمازون و مالک روزنامه واشنگتن پست با استفاده از واتس آپ،  جبهه جدیدی را علیه سعودی ها گشوده است.

در ادامه این گزارش آمده است: کالامار سال گذشته هم در گزارشی درباره قتل خاشجقی، جزئیاتی از آخرین لحظات و آخرین سخنان زندگی این روزنامه نگار سعودی را افشا کرد و به این نتیجه رسید که این جنایتِ قتل زیر نظر یک دولت انجام شده است.

رای الیوم به نقل از گاردین نوشت: این زن به سبب تحقیقات در زمینه قتل های بدون محاکمه بارها به قتل تهدید شده است.

 گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در مصاحبه با گاردین از تمایل خود برای افشای جزئیات بیشتری از هک تلفن همراه موسس آمازون سخن گفت که برای عربستان بسیار حیاتی و مهم است.

وی همچنین گفت که پیشرفت تکنولوژی و گسترش شبکه های ارتباطی خطراتی را به همراه دارد و با توجه به امکان فاش شدن اطلاعات،  دیگر کسی در امان نخواهد بود.

بزوس مالک روزنامه واشنگتن پست، پس از این که   «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد آل سعود که سال گذشته در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسید، در روزنامه خود مقالات انتقادی علیه نظام حکومتی سعودی‌ها منتشر کرد.  

کالامار یکی از دو گزارشگر ویژه سازمان ملل است که این هفته ولیعهد سعودی را متهم کرد که شخصاً در هک کردن مالک شرکت آمازون دست داشته است.

منبع:ایرنا

نظر شما
پرونده ویژه