خبر خوش برای کارکنان و بازنشستگان نیرو‌های مسلح

۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۲۱:۲۰:۵۹
کد خبر: ۹۵۶۰۲۵
عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ از مصوبه جدید این کمیسیون برای اعطای تسهیلات ارزان قیمت به کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح خبر داد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ عباس پاپی‌زاده عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 ، در تشریح مصوبه جلسه نوبت عصر امروز این کمیسیون گفت: در این جلسه تبصره 16 لایحه بودجه سال 99 بررسی و با الحاق یک تبصره به تصویب رسید.

وی در تشریح این تبصره افزود: براساس این مصوبه مقرر شد تا در سال آینده تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح (ارتش، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت دفاع) قرار گیرد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 اظهار داشت: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است جهت بهبود معیشت کارکنان و بازنشستگان از طریق بانک‌های عامل نسبت به تخصیص 4 هزار میلیارد تومان برای کارکنان ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع هر کدام هزار میلیارد تومان از محل منابع سپرده‌های پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه بانکی و با هماهنگی هر یک از نیروها پرداخت کند.

پاپی‌زاده اضافه کرد: برای تسهیلات قرض‌الحسنه جهیزیه 20 میلیون تومان و ازدواج 5 میلیون تومان به کارکنان و بازنشستگان و فرزندان آنها پرداخت شود. همچنین مصوب شد برای ودیعه مسکن کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح 30 میلیون تومان در نظر گرفته شود.

وی بیان داشت: بانک مرکزی برای هر کدام از نهادهای نظامی ذکر شده 800 میلیارد تومان از منابع عادی بانک‌ها تخصیص دهد. برای پرداخت تسهیلات ساخت و یا خرید مسکن برای هر یک از کارکنان و بازنشستگان تا سقف صد میلیون تومان با بازپرداخت حداکثر 20 ساله در نظر گرفته شود؛ مابه‌التفاوت سود تسهیلات مذکور از طریق نهاد ذکر شده پرداخت می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما