پایتخت استرالیا در شرایط هشدار قرار گرفت

۱۳۹۸/۱۱/۱۳ - ۰۹:۵۳:۳۵
کد خبر: ۹۵۸۵۷۴
پایتخت استرالیا در شرایط هشدار قرار گرفت
کانبرا پایتخت استرالیا به دلیل ورود حجم زیادی از دود و گرد و غبار ناشی از آتش سوزی در اراضی و احاطه شدن کانبرا توسط مراتع در شرایط هشدار برای ساکنان قرار گرفت.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ رسانه روز یکشنبه از ملبورن گزارش دادند؛  دود ناشی از سوختن هزاران هکتار مزارع سبب شده تا آسمان بخش بزرگی از شرق این کشور در دود غلیظی فرو رود که این امر سبب شده مسئولان هشدار سلامتی دراین منطقه برای ساکنان آن صادر کنند.

 طبق این گزارش آتش سوزی حدود ۵۵ هزار هکتار از مراتع و اراضی پایتخت استرالیا را درگیر کرده که حاکی از آن است که دستکم یک چهارم کل مزارع و بوته زارهای استرالیا تاکنون دچار آتش سوزی شده اند.

مسئولان محلی اداره آتش نشانی  اعلام کردند که شرایط خنک کننده جوی  می تواند  تلاش ها برای مهار آتش در روز یکشنبه را پشتیبانی کند اما ساکنان محدوده پایتخت باید از نزدیک هر گونه  تغییر در فعالیت های آتش را مورد نظارت و بررسی قرار دهند و از آن آگاه باشند.

یکی از مسئولان این سازمان در کانبرا روز یکشنبه به رسانه ها گفت: هنوز روزها و احتمالاً هفته های زیادی برای خاموش کردن کامل آتشی که بسیاری از مناطق کشور را فرا گرفته،  پیش روی ما قرار دارد.

 وی افزود: روز شنبه این نگرانی ها وجود داشت که آتش سوزی همزمان با افزایش دما به بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد (۱۰۴ درجه فارنهایت)، می تواند به حومه جنوبی کانبرا برسد و خانه ها و زندگی مردم را تهدید کند، آن گونه که در سال ۲۰۰۳ میلادی این حادثه رخ داد که دراثر آن قریب به ۵۰۰ خانه در آتش سوخت و چهار نفر جان باختند.

اداره هواشناسی استرالیا  نیز گزارش داده  فقط شرایط بهتر جوی می تواند به اقدامات گسترده برای مهار آتش کمک کند.

فاجعه آتش سوزی طولانی مدت استرالیا از ماه سپتامبر۲۰۱۹ تاکنون دراین کشور ادامه دارد و این حادثه مهیب طبیعی سبب کشته شدن ۳۳ نفر و تلف شدن دستکم یک میلیارد حیات وحش بومی این کشور شده است.

این سازمان شرایط جوی را برای نیوساوت ولز و محدوده پایتخت  با  رعد و برق  پیش بینی کرده که بازهم شرایط هشدار را دراین مناطق تشدید می کند چرا که رعدو برق های کنونی یک واقعه آب و هوایی است که می تواند باران های خنک کننده به همراه داشته باشد اما درعین حال باعث ایجاد خسارت شود و حتی از طریق صاعقه آتش سوزی های جدید بوقوع بپیوندد.

علاوه براین تاکنون حدود ۲ هزار و ۵۰۰ خانه ویران شده و بیش از ۱۱.۷ میلیون هکتار (۲.۸ میلیون هکتار) از مزارع، تپه و مراتع این کشور به دلیل سوختن به مناطقی صاف و لم یزرع تبدیل شده است.

طبق گزارش مقام های محلی آتش تاکنون با نفوذ به نیوساوت ولز سبب تخریب تعداد زیادی خانه نیز دراین منطقه شده است. دراین بخش در روز یکشنبه وقوع ۶۳ آتش گزارش شده  است.

 مسئولان محلی از ساکنان نیوساوت ولز و کانبرا و مناطق اطراف آنها که درگیر آتش سوزی یا عوارض ناشی از آن هستند، خواسته اند تا  در خانه بمانند و فعالیت بدنی را به حداقل رسانند.

دراین گزارش وضعیت کنونی هوای این مناطق به دلیل دود و گرد و غبار ناشی از آتش سوزی برای افرادی که دارای بیماری مزمن تنفسی، قلبی و عروقی هستند، خطرناک توصیف شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز