انتشار ویدئوی دستکاری‌شده از پلوسی از سوی ترامپ جنجال به پا کرد

۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۱۲:۳۱:۰۲
کد خبر: ۹۶۱۵۸۳
انتشار ویدئوی دستکاری‌شده از پلوسی از سوی ترامپ جنجال به پا کرد
اقدام رئیس‌جمهور آمریکا در انتشار یک ویدئوی دستکاری‌شده از اقدام غیرمعمول رئیس مجلس نمایندگان این کشور در کنگره، به موضوعی جنجالی تبدیل شده است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛پایگاه اینترنتی سی‌ان‌بی‌سی آمریکا در گزارشی نوشت: مباحثات شدید پشت صحنه بین دفتر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، و فیس‌بوک روز جمعه علنی شد و دفتر پلوسی از فیس بوک درخواست کرد کلیپ ویدئویی را که دونالد ترامپ، رئیس جمهور، در شبکه‌های اجتماعی قرار داده است، حذف کند.

کلیپ ویدئویی مورد نظر لحظه‌ای را برجسته می‌سازد که پلوسی سه‌شنبه شب در کنگره متن نطق سالانه ترامپ را پاره‌پاره کرد. اما این کلیپ به نحوی دستکاری شده است که به نظر می‌رسد پلوسی در زمانی متن آن نطق را پاره می‌کرد که ترامپ در حال ادای احترام به یکی از افسران کهنه‌کار نیروی هوایی حاضر در جلسه بود. این در حالی است که آن اقدام پلوسی در پایان نطق رئیس جمهور انجام گرفت و دفتر پلوسی گفت آن حرکت در واکنش به کلیات آن نطق که از نظر پلوسی حاوی اطلاعات غلط بود، صورت گرفت.

این کلیپ که در بالای آن نوشته «ماجرا‌های قدرتمندانه آمریکا به دست نانسی پلوسی ریزریز شد»، هم در فیس‌بوک و هم در توئیتر قرار داده شده است. ترامپ روز پنجشنبه این کلیپ را برای بیش از ۷۲ میلیون مخاطب خود توئیت کرد

به نوشته سی‌ان‌بی‌سی، ظرف چند ساعت دفتر پلوسی از این دو شرکت رسانه اجتماعی درخواست کرد آن ویدئو را حذف کنند، چون جفا در حق پلوسی است که در واقع در زمان ایراد نطق (ترامپ) به احترام آن افسر نیروی هوایی ایستاد و کف زد. با این حال هر دو شبکه فیس بوک و توئیتر از برداشتن ویدئوی ترامپ خودداری کردند گرچه دلایل متفاوتی برای این تصمیم شان ذکر کردند.

این مباحثات جمعه بعد از ظهر زمانی علنی شد که معاون دفتر پلوسی در یک پیام انتقادآمیز در شبکه‌های اجتماعی نوشت تازه‌ترین ویدئوی جعلی از نانسی پلوسی از روی عمد به نحوی گمراه کننده دستکاری شده است که تصویری دروغ را به مردم آمریکا القا می‌کند، و هر روز که این شبکه‌ها از حذف آن خودداری کنند تاکید مجدد بر این مسئله است که آن‌ها بیشتر نگران منافع سهامداران شان هستند نه منافع عموم.

مسئولان فیس‌بوک و توئیتر در پاسخ‌هایی به این پیام و ارائه توجیهاتی درخواست دفتر پلوسی برای حذف این کلیپ را رد کردند.

نظر شما